Skidåkning i fjällen

Ajda

Trådstartare
Ni som gillar att åka skidor i svenska fjällen, vart åker ni helst?

Vi brukar åka 1-3 ggr/ år och favoritstället hittills är Klövsjö och Storhogna.
 
Jag har vart i Sälen (Lindvallen) tre gånger och är just nu i Branäs. Åkningen är helt klart bättre i Sälen men totalt sett hamnar Branäs på plussidan för oss som barnfamilj körandes från Skåne.

Har varit i Romme också förresten och det var oväntat bra för att vara så nära Stockholm där jag bodde förut. Jag tycker dock inte att åkningen håller för mer än max en långhelg.
 
Kirunafjällen i allmänhet och Riksgränsen i synnerhet är enligt mig utan konkurrens i Sverige! Bonus för närhet till Norge där det verkligen går att göra helt magiska turer :love: Det fanns liksom en anledning att jag hellre tågpendlade dit upp i 10 h än bilade i fyra för att åka i Hemavan/Tärna/Kittel under de fem år jag bodde i Umeå :D
 
För dagsturer åker vi till Romme och för längre åkning allra helst Trysil men en långweekend i Sverige med barn kör vi på Kläppen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 287
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Butros
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: Ainon
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 631
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp