Skidbyxor och skalbyxor för korta ben?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Jag väger 48kg och är ca 159 cm lång

alltså är dom flesta byxor för långa

jag behöver nu inhandla skal och skidbyxor.
Finns det några för korta ben?jag har googlat och hittat ett par men vill gärna ha tips på bra märken. Pris orelevant
 
Jag är i samma längdklass som du (men något tyngre). Jag har inte haft några större problem* med just 'sport/skidkläder' när det kommer till benlängd eftersom de snörs åt längst ner. Eller eventuellt stoppas av pjäxorna. Det blir liksom ett icke-problem när man väl ska använda kläderna.

De jag upplevt som relativ korta är Stadiums eget märke.

*Det skall tilläggas att jag är ganska skev i kroppsformen, så benen är betydligt längre än min överkropp vilket eventuellt kan påverka hur jag upplever benlängden på byxor.
 
Jag är i samma längdklass som du (men något tyngre). Jag har inte haft några större problem* med just 'sport/skidkläder' när det kommer till benlängd eftersom de snörs åt längst ner. Eller eventuellt stoppas av pjäxorna. Det blir liksom ett icke-problem när man väl ska använda kläderna.

De jag upplevt som relativ korta är Stadiums eget märke.

*Det skall tilläggas att jag är ganska skev i kroppsformen, så benen är betydligt längre än min överkropp vilket eventuellt kan påverka hur jag upplever benlängden på byxor.
Dom jag har haft har provat har släpat i marken trots skor
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha ett par överdragsbyxor, tillräckligt vattentäta för promenader i regn. Ofodrade. Men jag är knappt 160 cm lång och...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 223
Senast: WBanna
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp