Skiftpendling

Gimlan

Trådstartare
Jag kommer börja skiftpendla i sommar. Stockholm är orten jag kommer jobba på. Har två funderingar: Leta andrahandsboenden, typ studentlya, rum med egen ingång, ell dyl. Hur går man bäst tillväga?

Ett par personer har rekommenderat mig att bo på billiga pensionat/hostel. Nån som gjort det? Hur funkade det?
 
Sv: Skiftpendling

Många studenter brukar hyra ut sitt boende över sommaren när det är studieuppehåll, kolla Blocket?
 
Sv: Skiftpendling

Om du inte ska bo så många nätter så är det nog skönt att inte vara låst till ett och samma ställe.
Samtidigt kan det vara skönt att ha "sitt eget".

Svårt det där.
 
Sv: Skiftpendling

Jag vill också ha tips! Jag har intervju på ett jobb på torsdag. Får jag det så tar jag det, även om inte Sthlm egentligen är förstahandsval för mig. Men jag tror jobbet är kanon!

Hur är marknaden i norrort? Typ var som helst med rimlig bilkörning till pendeln? Är det Blocket som gäller och att sätta ut egen annons med bild? Jag bor gärna på "landet" och gärna något bra lösdriftsstall.

Andra tips? Hoppas att Gimlan tycker det är ok att stjäla tråden lite:)
 
Sv: Skiftpendling

Om du inte ska bo så många nätter så är det nog skönt att inte vara låst till ett och samma ställe.
Samtidigt kan det vara skönt att ha "sitt eget".

Svårt det där.

Det rör sig ju om tre månader MINST, så kanske blir lite jobbigt att inte ha eget. Fast å andra sidan så kanske det är skönt att slippa ha två hem som tar tid. Men jag vet inte O_o

Det kan komma att bli förlängt också...
 
Sv: Skiftpendling

Åh vilken otur att jag hann släppa min stuga hos A, annars hade du ju kunnat ta den! :(
 
Sv: Skiftpendling

Jag tror på idén att hyra någons studentlägenhet över sommaren. Det blir inte så dyrt och du slipper dra med dig en massa grejer varje gång du pendlar.
 
Sv: Skiftpendling

Jonaz har kört UppTåget så han har nog koll :D ;)

Och det visste inte jag.

Dock tycker jag inte att det är så konstigt att lägga till den infon när någon efterfrågar boende i norrort med närhet till pendeln. Flera av mina Stockholmsbaserade vänner hade ingen aning om denna "nymodighet" när vi diskuterade det för någon månad sedan.
 
Sv: Skiftpendling

Dock tycker jag inte att det är så konstigt att lägga till den infon när någon efterfrågar boende i norrort med närhet till pendeln. Flera av mina Stockholmsbaserade vänner hade ingen aning om denna "nymodighet" när vi diskuterade det för någon månad sedan.

Jag tackar och bockar! Jag hade koll, dels som gammal Uppsalabo, och dels som blivande lokförare, men det kan ju int du veta :)
Har ett "nödboende" i Uppsala vilket är jätteskönt. Men vill helst bo närmre och hitta något mer eget. Så fler tips välkomnas för både mig och Gimlan!
 
Sv: Skiftpendling

Och hittar du nått som vi kan tänkas dela (utan att stå på varandra) så hör gärna av dig :)

Absolut! Goes both ways! Jag har två kursare som också funderar på Sthlm och de kommer också hålla ögonen öppna. Kan ju vara att man ramlar över något större där man vill vara fler att dela för att få ner hyran.

Ska nog sätta ut annons på Blocket så fort jag vet om/att jag får jobbet ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 499
Senast: Bortglömd
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 402
Senast: Nepenthe
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp