Skiljas från sin älskade häst...

Vid medvetslöshet lider ju inte hästen, däremot om den inte snabbt blir medvetslös vid en injektion då lider den, och det var det jag önskade slippa med sprutan, vilket det tack och lov alltså gjorde:). Vid bultning är ju hästen med medvetslös. Mannen som hämtade kroppen sa att han bultar men vid avlivning av sina egna hästar gör han kemiskt (vetten då såklart) för en lyckad sprutning och lyckad bultning är precis lika lite lidande båda två, det är hugget som stucket.

Tillägg: Det sa även han som bultade morfars hästar att en injektion som tar rätt går lika fort som en bult, att allt annat är skitsnack. Just därför jag började fundera på kemiskt till farbror, jag som med det gamla medlet varit sträng motståndare, det kommer jag aldrig någonsin använda, aldrig! Det går på tok för långsamt. Hoppas verkligen du får behålla din vän i många år, precis som jag fick :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 115
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
7
· Visningar
496
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp