skillnad mellan 145 och 155 i HW

M

mizz_perfect

Jag fick hem mina horseware täcken igår jag beställt till hästen.

Amigo stalltäckena satt perfekt, låg precis där som ska i ryggen utan att bli för långa och inte för korta. stl 145

Beställde även ett rhino plus (blårutigt) i 145. jag provade ett sådant täcke innan i 140 och det låg ca 1 cm ovanför svansroten så då antog jag att 145 skulle liggaperfekt men det känns nästan som att det också är för litet. ligger precis vid svansen med endast fleecetäcke under. ska jag ha stalltäcke under så kommer det nog att bli i minsta laget? eller vad tror ni?

ja till frågan, hur mycket skiljer det i stl på 145 och 155? 150 skulle varit perfekt men det finns ju inte. jag anser att täcket hellre få gå ner lite grann över rumpan än att sitta precis på svansen men inte gå ner allt för mycke!

hur sitter era täcken från horseware över rumpan?

kan tillägga att i bogen satt dom perfekt. halsdelen var kanske något trång när hon böjde sig ner men det kan kanske vara inbillning också.

hjälp tack!!!
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Mina HWtäcken är stooora över rumpan på min häst.
Och då har han ändå en biff-rumpa :p
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

kan tillägga att hästen i fråga är 4 år och för tillfället dåligt musklad så jag tar förgivet att hon åtminstånde kommer bredda sig på tvären. vilket då kanske tar på längden på täcket??

att det ska vara så svårt att få ett passande täcke!!!:mad:
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

vilken stl har du i hw och i andra täcken? min häst verkar ligga mittimellan olika storlekar. i höökstäcken har hon 145 och i horsesaver som jag provade kunde hon absolut inte ha 145 behövde 155 i det. svea drunknade hon i 145.

har du bild på hur det sitter över baken?

kan ta en bild i kväll på hur täcket sitter så får ni hjälpa mig om jag ska retunera eller inte. har beslutsångest:D
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Mitt rhino täcke var lite litet i början, men har nu "fluffat" ner sig lite och sitter bra.

5838371.jpg


Jag har ett 135 i Rhino täcket, köpte det på rea och näst var 155 så för mig var det inte så mkt. val.
Har ett amigo också, men det tror jag att det är 140 på eftersom Rhino täcket var lite litet. Kan kolla storl. när jag åker till stallet.
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

I Pessoa har han 145, det sitter perfekt. Har ett Rambo täcke i strl 140 som hänger överallt, går ner till knäna och utöver halva svansen. Fråga mig inte varför jag inte bytte till en mindre storlek :p
Har tyvärr ingen bild, men de hänger som sagt. Ordentligt, ska köpa nya stall & utetäcken nu, i mindre strl ;)
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

är inte det täcket på bilden ett rambo?

hur stor skillnad är det mellan modellerna i stl? 145 i amigo satt ju bra men jag antog att utetäckena brukar vara mer "rymlig" över baken än ett innetäcke.
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Jo det är det nog vid närmare eftertanke :o

Noll koll här tydligen!
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

här kommer två bilder på hur täcket sitter. så är det för litet eller lagom? jag tycker att sidorna på rumpan är för korta och halsen lite för tajt på undersidan men hur blir då en stl större?




hwbak.JPG


hwhals.JPG
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Horseware Amigo är större än Horseware Rhino i storlekarna. Jag skulle satsa på att byta till ett 155 om jag vore du, istället, för det ger större utrymme på längden och mer utrymme vid halsen.
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

jo det verkar så. amigot satt väldigt bra men rhinot var på gränsen till förlitet.

kanske bäst att byta till 155 istället. hellre lite förstort än att hon har halva baken utanför:idea:

varför finns inte 150 när det finns halvstorlekar förövrigt?
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Ja min skulle också behöva 150 i HW Rhino men HW Amigo satt perfekt i 145 cm, för de är något större.
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Meeeeen nej! Nu blir jag nervös. :p
Beställde 145 till min tjej också och nu börjar jag oroa mig att det är för litet..
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Det finns fler som önskar att de hade 150-storlekar... :(

Synd när de har så många andra helstorlekar att de hoppar över just 150 cm!
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

jag skulle nog byta till en större storlek, hästen är ju dessutom bara 4år, h*n kanske växer lite till.
det är svårt, jag skulle oxå behöva ha 150 till min ena häst.
konstigt att de inte har 150 när de har 130 och 140..
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

Mitt satt bättre över baken från början, så jag skulle nog byta.
 
Sv: skillnad mellan 145 och 155 i HW

det blir nog till att byta, bra att fler säger att det är förlitet får ju beslutsångest annars:crazy:

anledningen till att jag tog 145 på båda täckena var att jag trodde att 155 skulle vara på tok för stort. alla säger ju att hw täckena är stora i storlekarna. hästen har ju ändå 155 på alla andra täcken jag äger idag. 140 täcket jag provade satt ungefär likadant så som det här och det var ändå en halv storlek mindre.

Men som någon skrev hon är ju bara 4 och lär bredda sig massor eftersom hon inte är fullmusklad och då lär täcket krympa ännu mer.

väldigt dumt att inte 150 finns. av vilken anledning egentligen? dom har ju i stortsett komplett register över storlekar förövrigt. med tanke på hur många stora hästar det finns så bör dom ju ha 150! :eek:
 

Liknande trådar

Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 293
Senast: Niki
·
Utrustning Hej! Har bestämt mig för att köpa ett Horseware Rhino regntäcke till min häst och försöker nu tolka storlekstabellen, men jag fattar...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: Serena
·
Utrustning Nu vet jag varken ut eller in . Behöver råd och vägledning från er vana bukefalister:D Flugtäcken.. Köpte ett Amigo horseware...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: kitty79
·
I
Utrustning Skrev i den andra tråden om mina hw täcken och fick till svar att risken finns att de är felmärkta. Köpte iallafall 2 täcken...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp