Bukefalos 28 år!

Skillnad mellan hippo och kraft??

Casper

Trådstartare
Hej!

Jag skulle vilja veta om det är nån större skillnad mellan typ kraft 90 och nån hippo? ja kan inte deras olika sorter.

Positivt/negativt om båda sorter? Vore tacksam för hjälp!
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

jag tror inte hippos foder har nått bindigsmedel som kraft har utan det går sönder när dom börjar saliva . :confused: :confused: :love: tror jag iallafall sen vet jag inte mera:p
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

ok.. fast jag fuktar ner mitt kraft lite innan i samband med betforn för mitt ena sto sätter det i halsen annars, hon stressar i sig det så det gör ju inget om det inte skulle "hålla ihop":p

Tack för ditt svar!;)

nån som vet någon mer skillnad??
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

När jag jämförde (inte nyligen) Hippo Basic och Krafft pluss Grön märkte jag att Krafft hade mycket bättre näringsvärden än Hippo.
För att komma upp i samma värden som 1 kg Krafft var man tvungen att ge 3 kg Hippo. Även om Hippo är billigare blir det väldigt dyrt i längden.

Vi har nu givit sambon's travhäst Krafft pluss grön i över 1,5 år samt Krafft pluss blå/röd till min islandshäst och är väldigt nöjda med fodret och har inga tankar på att byta. /Linda
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

ok intressant det där.. ja stötte nämligen på en försäljare av hippo när jag stog me min kraft säck i famnen:D

hon frågade varför jag inte skulle välja det billigare alternativet så ja frågade bara va hon hade som skulle vara bättre om man jämförde me kraft men jag fick aldrig något svar på det.
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

Hippo är billigare.
Min häst blev väldigt tjock i benen av Hippo, men inte av Kraft.
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

det e ju inte så konstigt eftersom att de har helt olika värden...:smirk: om du tex: skulle jämföra två "grund kraftfoder" som tex hippo basic med krafft grund så har de samma värden på mj och smbr.. och om du jämför krafft groov 125 som är det färdigavelsfoder med högst värden med hippo alfa som också är ett avels foder med de högsta värdena inom hippo så är alfan bättre med mera smbr, och billigare..
alfan kostar ca 136 kr för 25 kg och det blir ca 5,50 kr/kg medans groov 125 kostar ca 183 kr för 30 kg och det blir ca 6 kr/kg..och sedan så är det mer smbr i alfan som gör att det inte går åt lika mkt som av grooven..
nu blev det luddigt..:angel:
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

jag skulle tro att hippo bas cool har liknande värden som groov 90..
 
Sv: Skillnad mellan hippo och kraft??

jag tror inte hippos foder har nått bindigsmedel som kraft har utan det går sönder när dom börjar saliva . :confused: :confused: :love: tror jag iallafall sen vet jag inte mera:p

Alla färdigfoder har något bindningsmedel. Annars skulle de skikta sig i säcken. Även müsli har det. Många tror att bindningsmedel är något farligt och onaturligt. I de flesta fall så är det melass.
// Linda
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Ponylove
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 368
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Efwa
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 378
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp