Skillnad på 17" och 18"

Maria_81

Trådstartare
Hur mycket längre är anläggningsytan på en 18" i jämförelse med 17". Jag tror jag behöver en 17 1/2 eller 18" :angel: men min häst har kort rygg, så hur mycket skiljer det i längden på en 17 och 18" sadel? Dressyr ska väl tilläggas kanske. :o
 
Hur mycket längre är anläggningsytan på en 18" i jämförelse med 17". Jag tror jag behöver en 17 1/2 eller 18" :angel: men min häst har kort rygg, så hur mycket skiljer det i längden på en 17 och 18" sadel? Dressyr ska väl tilläggas kanske. :o
Det beror på märke och modell, det är inte samma inom alla märken/modeller.
 
Det beror på märke och modell, det är inte samma inom alla märken/modeller.
Jag har svarat på en annons där hon säljer en Tekna A-line, 33 vid och 18", dom ska vara kortare i anläggningsytan men jag skulle vilja veta om det skiljer sig mycket men hittar inget när jag googlar alls om det. :banghead:
 
Jag har svarat på en annons där hon säljer en Tekna A-line, 33 vid och 18", dom ska vara kortare i anläggningsytan men jag skulle vilja veta om det skiljer sig mycket men hittar inget när jag googlar alls om det. :banghead:
har en s line dressyf och den är ganska normal/ lång i anläggningen, a line är ungefär lika lång.

det bästa då man behöver en kort anläggningsyta är rundbossa, och såklart att prova ut sadeln i rätt tum innan köp.
 
Skillnaden på 17" och 18" är 2,54cm fast det gäller ju enbart sitsen.
Hur bossorna är byggda vet du inte innan du ser sadeln irl eller på hästen, då vissa kan vara extremt långt tillbakadragna i förkant /bakkant eller utstickande av sadel för att att passa hästar med kort/lång rygg.
 

Liknande trådar

Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 328
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 309
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp