Skillnad på dom olika Erreplus sadlarna?

QueenLilith

Trådstartare
Jag blev lite nyfiken på hur stor skillnad det är på dom olika Erreplus modellerna.
Jag försökte kolla på dom olika sadelmakare men tycker inte det finns så mycket info om detta, så undrade vad ni andra känt av?
Har fått rekommenderat connect som en ypperlig sadel, men prislappen är så hög att det får vänta tills nästa år eller mer om en sådan skulle passa på min häst.
Ser där finns flera Adelinde och Viktoria att köpa begagnade, så undrade lite vad folk tyckte om dom? hur är dom att rida i? Ni som har provat dom :) och har ni provat dom vs. connect & impulse?
 
Jag blev lite nyfiken på hur stor skillnad det är på dom olika Erreplus modellerna.
Jag försökte kolla på dom olika sadelmakare men tycker inte det finns så mycket info om detta, så undrade vad ni andra känt av?
Har fått rekommenderat connect som en ypperlig sadel, men prislappen är så hög att det får vänta tills nästa år eller mer om en sådan skulle passa på min häst.
Ser där finns flera Adelinde och Viktoria att köpa begagnade, så undrade lite vad folk tyckte om dom? hur är dom att rida i? Ni som har provat dom :) och har ni provat dom vs. connect & impulse?
Jag har en Vittoria och en DM. Båda mono-flap men med kortare vulster på Vittoria.
Samma säte. Jag har brett och kort bäcken och älskar sätet! Vittorian passar mina ben bäst ( 167 cm lång med normalt långa ben) eftersom jag då vid behov kan korta lädren utan att knästöden tvingar benet bakåt.
Båda ligger utmärkt på alla min tre iberiska ston.
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 400
Senast: caballus
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 016
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 930
Senast: super
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp