Skillnad på Golden Star sadlar?!

cassic_bambi

Trådstartare
Jag har kört fast i mitt sökande efter en Prestige Golden star, då jag tidigare provsuttit och provridit flera Prestige Golden stars som är nya men tyckte att det är inte alls sköna att rida i, men så har dom en på mitt förra jobb från den tiden då Prestige hette Appaloosa, oxå en Golden Star, helt gudomlig skönt att rida i, mjuk, precis perfekt lagom stöd!
Finns den modellen av golden star helt enkelt inte längre tro? Kan det vara så att de byggde om sadeln vid namnbytet el liknande?
För nu när jag söker på sadeln kommer en knubbig och ful sadel fram, ser inte alls lika flat o hoppig ut i mina ögon, eller är det bara vinkeln som e knas på de nya sadlarna?

Blir lite ledsen i ögat om jag inte kan finna mig en lika trevlig golden star som den på jobbet!

På mina nya sökningar och enligt equalit*line ser sadeln ut såhär i dagens läge :
Nyagoldenstar.jpg


Gamla, så som den jag tycker om ser ut:
GoldenStarsomjagvillha.jpg


I mina ögon ser de helt annorlunda ut, eller behöver jag skaffa mig ett par glasögon :idea:

Någon upplyst som kan berätta för mig tro :D
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

Vet inte om de är omgjorda, bilderna är tagna ur olika vinklar, men vill du ha en av de äldre så kryllar det av GS på begagnatmarknaden.
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

jag har en golden star.... gudomligt sköna!! vad jag hört har dom gjort en ny.. men jag är inte säker.. kolla med återförsäljare.. om du inte vill köpa en begangnad...
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

På just de två bilderna ser de iaf. olika ut tkr jag så helt galet ser du nog förhoppningsvis inte, men annars kan vi ju skaffa glasögon tillsammans;)
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

jag har den gamla modellen och den nya.
Den gamla är hur skön som helst :love: medans den nya inte alls är skön, den är hård och hal. Jag vet inte om det beror på lädret, för det är helt olika läder. Jag har dom på olika hästar också så det blir ju olika upplevelser med sadlarna :p.
Annars så tycker jag att det är samma modell, utseendemässigt och så.
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

Vet inte om de är omgjorda, bilderna är tagna ur olika vinklar, men vill du ha en av de äldre så kryllar det av GS på begagnatmarknaden.


Ja du har helt rätt men tycker ändå den nya sadeln ser knubbugare ut och den gamla mer falt o nära hästen, som sagt det kan ju lura ögat oxå!

Det är ju inte så stor prisskillnad på nytt o beg på den fronten och det är så kinkigt med beg tycker jag, man vet ju aldrig hur de sur ut innuti.
Jag vet att de har bytt läder det är det jag minns sen jag jobbade i hästbutik för nått år sen o där har dom både nya o beg sadlar, men kan inte minnas om de byggt om den!
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

jag har en golden star.... gudomligt sköna!! vad jag hört har dom gjort en ny.. men jag är inte säker.. kolla med återförsäljare.. om du inte vill köpa en begangnad...

Jo, den äldre är ju precis som godis för baken men den nya är inte alls rolig, det vet jag fler som sagt vet inte om det har med lädret o göra, det är ju de dom bytt ut nu för något år sen el så.
 
Sv: Skillnad på Golden Star sadlar?!

jag har den gamla modellen och den nya.
Den gamla är hur skön som helst :love: medans den nya inte alls är skön, den är hård och hal. Jag vet inte om det beror på lädret, för det är helt olika läder. Jag har dom på olika hästar också så det blir ju olika upplevelser med sadlarna :p.
Annars så tycker jag att det är samma modell, utseendemässigt och så.


Ja! I know! oxå har jag fått för mig att midjan är smalare på nya sen de böt läder o donade! Jag vet att de hade jättemkt problem med det nya lädret ett tag då det flagade o det lossande stora bitar av lack o färg så det fick göra om det igen har jag för mig el bytte topcoat el nå, det va mkt reklamationer ett tag iaf!

Oki, ja du har ju dom in real life så att säga, jag kan inte minnas heller att det var någon utseénde-skillnad när jag provred o satt både nya o beg på förra jobbet!

Mycket märkligt!
 

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 155
Senast: Emiro
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 422
Senast: Equilina
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: axel
·
Utrustning En av mina hästar är omöjlig att lägga sadel på. Har provat det mesta utan att det fungerar. Har en halvbra bild på ryggen men han är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 568
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp