Skillnad på stubbensadlarna?

Fibusen

Trådstartare
Jag har idag en stubben Tristan i x-vid bom, dock upplever jag att den ibland nu efter sommaren hamnar lite i bakvikt.

Har blivit erbjuden att prova en stubben maestoso, men hur mycket, och framförallt vad är det som skiljer dessa emellan? Tips på andra märken till en kort,svängd,överbyggd rygg?

7AF3312F-BEFA-48F3-8C2F-24360B7A2671.jpeg
 
349229D7-2079-472A-A3B4-4F61712B0CFD.jpeg

Det här var första gången jag märkte att sadeln inte låg som den skulle efter ridpasset, den låg i bakvikt och hade åkt fram och ligger över bogbladen. Nu har jag löst det hittills med barbacka, eller en backriserpadd, och med den padden så ligger sadeln still och lodrätt, men jag upplever endå att den är för trång nästan?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 609
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp