• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare indigo95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 700
I

indigo95

Jag har en fråga som jag inte kan få svar på är det någon här som kan hjälpa mig? jag fodrar min häst med mustang orginal-pellets men återförsäljaren försöker hela tiden övertala mig om att jag ska byta till musli, varför det är ju dyrare och innehåller exakt samma sak.. :confused: kan någon förklara skillnaden? tacksam för svar :bow:

Sv: skillnad

Hmmm i pellets finss det ju en massa bindmedel... Skulle jag aldrig våga ge utan att blöta upp.

pga foderförstoppning eller? Jag blöter allt mitt foder.
tack för ditt svar :)

Jag har fått förklarat för mig att tack vare müslins tillverkningssätt så upptar hästarna dess innehåll bättre än vad de tar upp det från pelleterat.

Klart han vill du ska köpa dyrare foder...det tjänar ju han på ;-))...Varför inte fråga den tjatiga återförsäljaren VARFÖR han lagerför pelletsfoder då han uppenbarligen verkar villja pracka på sina kunder musli istället ?! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
733
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 195
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 729
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka