Bukefalos 28 år!

Skillnaden mellan Truetype och Postscript?

Y

yez

Jag har läst om och om igen angånde Truetype och Postscript teckensnitt. Jag förstår bara inte!
Kan någon förklara skillnaden för mig? :confused:
 
Varför undrar du? Eller rättare sagt vad behöver du svaret till?
 
TrueType teckensnitt lämpar sig inte lika bra för utskrift som teckensnitt av typen Postscript.

När TrueType ska skrivas ut konverteras det till beizerkurvor. Detta kan göra att typsnittet du valt inte kommer att se ut som det gjorde på din skärm eller helt enkelt bytas ut till något vanligt teckensnitt av typen Postscript. Postscript består redan av beizerkurvor och förändras därför inte.

Hämtat från webbdesignskolan.
Hoppas du förstår skillnaden
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: monster1
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 445
Senast: Askvind
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 256
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Min dator kraschade i veckan så jag kikar runt efter ny men jag blir bara förvirrad. Någon som har lust att förklara skillnaden på...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp