Skillnader på Charles Owens jockeyhjälmar?

Habina

Trådstartare
Jag har börjat kolla på ny hjälm för terränghoppning. Tidigare hade jag en CO J3, men hur jag än letar runt verkar de inte säljas i Sverige längre. Så mina funderingar är dels om de andra jockeyhjälmarna från CO är likadana i storlek och dels vad som egentligen är skillnaden mellan JS1 jockey, Pro skull II Plus och 4 Star. Det måste ju vara nåt (förutom priset?), men jag lyckas inte klura ut vad.

Såg nu när jag letade reda på JS1 jockey att produktbeskrivningen är samma som för Pro skull II Plus, så nåt har blivit fel i butiken jag kollade. Så det gör mig ännu mer förvirrad.
 
Jeg har ikke stenkoll, men trodde J-hjelmen til Charles Owen var junior hjelmer? Tror forskjellen på hjelmene er ventilasjonen. 4 star skal være sikrere har jeg hørt, men vet ikke hvordan.
 
Jeg har ikke stenkoll, men trodde J-hjelmen til Charles Owen var junior hjelmer? Tror forskjellen på hjelmene er ventilasjonen. 4 star skal være sikrere har jeg hørt, men vet ikke hvordan.

Hm… Så kanske det är? Jag har stl 58 så det har funkat ändå.

Svårt det där med säkerhet, klart man vill ha en säker hjälm, men jag rider ju inget större än 80 cm terräng. Har hittills aldrig ramlat på huvudet heller. Men samtidigt lär jag ångra mig om jag är dumsnål nu och slår i huvudet på nästa terrängträning… ;)
 
Hm… Så kanske det är? Jag har stl 58 så det har funkat ändå.

Svårt det där med säkerhet, klart man vill ha en säker hjälm, men jag rider ju inget större än 80 cm terräng. Har hittills aldrig ramlat på huvudet heller. Men samtidigt lär jag ångra mig om jag är dumsnål nu och slår i huvudet på nästa terrängträning… ;)
De har jo den nye mips feltritt hjelmen hos Charles Owen, og den er billigere enn pro 2 og 4 star.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja som rubriken lyder så undrar jag vilken av dessa två hjälmar som är bäst?! Jag hade först siktat in mig på J3:an efter lite...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Mjuff
·
Fälttävlan Ja som rubriken lyder så undrar jag vilken av dessa två hjälmar som är bäst?! Jag hade först siktat in mig på J3:an efter lite...
Svar
7
· Visningar
4 177
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp