Skimmel eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

HannaP

Ett av våra föls pappa är skimmel,mamman brun. fölet föddes brun utan några som helst tecken på att bli skimmel. Nu har han vid 2 månader börjat att fälla fölpälsen och han är lika brun där FÖRUTOM på benen där han är svart med vita stickelhår.. Alla har sagt till mig att bli dom skimmlar så har dom vita hår på huvudet först. Men han har inga vita hår på huvudet förutom på sin stjärna.. Har ni någon teori?

Mvh Hanna
 
Ställ frågan i en tråd som redan finns! Det går utmärkt att söka på gamla trådar om skimlar och ställa frågan där - på detta forum så arkiveras inga inlägg utan man kan svara på dem trots att de kanske är ett år gamla. :)

/Erica - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 361
Senast: Maja_Kandi
·
Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 754
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Behöver lite hjälp, har en fråga angående färg, vi har ett föl som är fött i augusti, när han föddes hade han en intensiv fuxfärg...
Svar
5
· Visningar
1 642
Senast: annaingri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp