Skira eller kraftiga gardiner?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Dagens i-landsproblem!

Jag är väldigt dålig på gardiner, verkar det som iallafall... Köpte ett par som inte alls passade min fondtapet och ska därför satsa på ett par stilrena vita, enkla..

Men för att inte köpa fel igen, tänkte jag höra om det finns någon gardinkunnig här? Ska jag satsa på en kraftig gardin eller en skir??
En skir ger ju ett fint ljusgenomsläpp vilket är bra, men finns det risk för att de kan se "mesiga" ut??

Jag har ett ganska stort fönster i rummet samt en balkongdörr, så gardinerna ska sitta på varsin sida. Har sedan tänkt ha IK*S träpersienner, vilket ju borde passa med en vit gardin.

Fondtapeten sitter på ena sidan av fönstret, den är varmt brun med ljusbruna och guldiga (ser lite aprikos ut i vissa ljus) blom-mönster.
Bild på tapeten men i rött;
http://www.news-messefrankfurt.com/...124_1199787193_623636_GRANDECO_Salinas_NA.JPG
Det är en matt tapet..


Så, skulle ni valt skira eller kraftiga vita gardiner? Matta eller blanka?



Tacksam för hjälp!!:)

/Gardin-okunnig
 
Sv: Skira eller kraftiga gardiner?

Gardiner tycker jag mycket hör ihop med hur rummet ser ut, läget söder-norr, och vilka möbler och färger som finns i det övriga rummet.

Men vist, vitt är aldrig fel. Jag skulle nog välja matta och släta, utan något mönster i väven om du förstår vad jag menar. Eftersom tapeten är ganska maffig skulle jag inte välja panelgardin utan en bredare, som tar för sig mer.
 
Sv: Skira eller kraftiga gardiner?

En vit linnegardin med öljetter som man trär på gardinstången. Eftersom tapeten är ganska dominant så ger en vit, lite kraftigare gardin bra balans. Absolut inget mönster.
 
Sv: Skira eller kraftiga gardiner?

Beror på hur rummet ser ut i övrigt, men generellt sett så gillar jag kraftiga gardiner på vintern och skira på sommaren. Vitt, oblekt eller beige i samma nyans som i tapeten tror jag kan passa bra till fondtapeten.
 
Sv: Skira eller kraftiga gardiner?

Har man vackra fönster så ska man definitivt gå på skira gardiner (eller inga alls!).
Jag hade nog valt det också till en så kraftfull fondtapet.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 951
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp