Bukefalos 28 år!

Skit, vilken ångest jag har

Jag läste en sak jag inte borde ha läst.

Ligger nu i sängen och skakar hysteriskt.
Det här låter fånigt, det vet jag... men läs något annat! Jag minns väl hur jag sett på hemska filmer som yngre och kunde knäppa igång något tecknat eller trams för att varva ned efteråt. Det kan vara värt ett försök. :) Klappa på katterna och läs någon lättsam tråd här på forumet. Googla potatisar att så! Jag har fått hem blue salad som jag ska så så snart det blivit någorlunda frostfritt här!
Tokroligt ska det bli! De blommar till och med blått!
 
1677878346835.png
 
Men usch vad jobbigt.
Kan jag göra något för att underlätta?
Tyvärr finns det inget du kan göra, mer än att finnas.

Tror att medicinen börjat verka nu.
Det här låter fånigt, det vet jag... men läs något annat! Jag minns väl hur jag sett på hemska filmer som yngre och kunde knäppa igång något tecknat eller trams för att varva ned efteråt. Det kan vara värt ett försök. :) Klappa på katterna och läs någon lättsam tråd här på forumet. Googla potatisar att så! Jag har fått hem blue salad som jag ska så så snart det blivit någorlunda frostfritt här!
Tokroligt ska det bli! De blommar till och med blått!
Ja, att distrahera sig med något annat är väl det jag kan göra. Så jag spelar sudoku. Men ja, det finns annat att distrahera sig med också.
 
Har du kikat på"Girl with the dogs" ? Hon har ju gått rätt viral på sistone och är rolig att titta på tycker jag. Hon är trevlig och informativ med lagom mycket humor, och bemöter djuren på ett jättefint sätt. :)
Jag valde en random kattvideo.
 
Har du kikat på"Girl with the dogs" ? Hon har ju gått rätt viral på sistone och är rolig att titta på tycker jag. Hon är trevlig och informativ med lagom mycket humor, och bemöter djuren på ett jättefint sätt. :)
Jag valde en random kattvideo.
Jag brukar titta på hennes huskyklipp och asgarvar igenkännande. Man kan INTE låta bli att skratta när man ser dem! :D
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Har du kikat på"Girl with the dogs" ? Hon har ju gått rätt viral på sistone och är rolig att titta på tycker jag. Hon är trevlig och informativ med lagom mycket humor, och bemöter djuren på ett jättefint sätt. :)
Jag valde en random kattvideo.
Vilken snäll katt! Otroligt att den stod ut med behandlingen. Men fattade aldrig varför den rakades efter badet.
 
Vilken snäll katt! Otroligt att den stod ut med behandlingen. Men fattade aldrig varför den rakades efter badet.
Jag tror hon förklarade under klippet att just den här katten inte kunde hålla efter sin pälsvård. Ibland är det snällare att raka. :) Det finns fler klipp med katter som behåller pälsen.
Jag har badat nästan alla mina långhåriga katter, det har gått jättebra... men de har sett hemskt fåniga ut. :D
 
Enda klippet jag sett med en shiba fick hon avbryta. 😅 :angel:
Då kan det vara den hon talade om i ett annat klipp med shiba!, det fullföljde hon och nämnde ett annat klipp som inte hade gått så bra :D

Det var där jag lärde mig "the song of its people" om husky :D
 
Jag tror hon förklarade under klippet att just den här katten inte kunde hålla efter sin pälsvård. Ibland är det snällare att raka. :) Det finns fler klipp med katter som behåller pälsen.
Jag har badat nästan alla mina långhåriga katter, det har gått jättebra... men de har sett hemskt fåniga ut. :D
Den verkade ju så snäll att den nog skulle tåla att bli borstad för att hålla pälsen i skick.

Mina katter tål inte att bli borstade. Och framförallt Lina har svår päls. Men Toni skulle nog få frispel om Lina en dag var rakad. Så jag borstar där jag kommer åt och klipper tovor.
 
Vilken snäll katt! Otroligt att den stod ut med behandlingen. Men fattade aldrig varför den rakades efter badet.

Typisk Perser, de är sådär snälla ❤️

Blandraser har ofta dålig pälskvalité, syntes tydligt på denna och vissa trubbnästa har svårt att hålla efter pälsen själva :)
 
Då kan det vara den hon talade om i ett annat klipp med shiba!, det fullföljde hon och nämnde ett annat klipp som inte hade gått så bra :D

Det var där jag lärde mig "the song of its people" om husky :D
När jag hade brutit armen och inte kunde klippa klorna på mina provade jag ta med dem till en salong. Terriern gick finfint men shiban fick helt enkelt vänta... och alltså jag HAR tränat och det går Jättebra hemma... men well. HANDS OFF THE QUEEN! :angel:

Huskysar har alltid så mycket att säga. :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 591
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 279
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag har glömt att ta Alimemazin, men är inte säker på det. Jag vet att jag tog mina andra mediciner, men har för mig att...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
11 024
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp