Skitanalys

Då är nog potatisprotein bra. Har du räknat på hur mkt du skulle behöva ge av det?
Nu får han sitt Protein Complex när de andra hästarna i stallet får sitt kraftfoder och han skulle nog bli "ledsen" om han inte fick något skramligt i krubban när boxgrannen får det :p
En 12 kg säck á 209 kr räcker i cirka en månad. Ingen jättestor extra kostnad
Vet inte riktigt hur jag ska få i honom rent potatisprotein (för den är väl i pulver?) när han idag pillar ut det extra magnesium han får från lucernen?
 
Nu får han sitt Protein Complex när de andra hästarna i stallet får sitt kraftfoder och han skulle nog bli "ledsen" om han inte fick något skramligt i krubban när boxgrannen får det :p
En 12 kg säck á 209 kr räcker i cirka en månad. Ingen jättestor extra kostnad
Vet inte riktigt hur jag ska få i honom rent potatisprotein (för den är väl i pulver?) när han idag pillar ut det extra magnesium han får från lucernen?
Mina tycker att potatisproteinet är gott så det är inte alls säkert du får problem. Att jag blandar med annat är att man behöver få någon typ av struktur att blanda det i för att det ska bli enklare att äta för hästen. Det bästa är enligt mig hackad lucern men även pellets funkar, havre är uselt.
 
Mina tycker att potatisproteinet är gott så det är inte alls säkert du får problem. Att jag blandar med annat är att man behöver få någon typ av struktur att blanda det i för att det ska bli enklare att äta för hästen. Det bästa är enligt mig hackad lucern men även pellets funkar, havre är uselt.
Kommer inte byta, ser ingen anledning tyvärr :)
 
Nu får han sitt Protein Complex när de andra hästarna i stallet får sitt kraftfoder och han skulle nog bli "ledsen" om han inte fick något skramligt i krubban när boxgrannen får det :p
En 12 kg säck á 209 kr räcker i cirka en månad. Ingen jättestor extra kostnad
Vet inte riktigt hur jag ska få i honom rent potatisprotein (för den är väl i pulver?) när han idag pillar ut det extra magnesium han får från lucernen?
Jag blandar pp i lite betfor. Behövs så lite betfor så det drar inte upp MJ direkt. Hästarna brukar tycka att det smakar gott.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som hade fång för 4 år sen, inga återfall sen dess men en fånghäst är ju alltid en fånghäst. I år får man ju vara glad om...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Har en 17 åring i stallet som jag snart blir galen på! Räknar och räknar och räknar foderstat men inget passar. VAD är det jag missar i...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 081
Senast: Irival
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp