Skitopadd till bomlöst

neywaz

Trådstartare
Hur var det nu igen, jag hittar inte den gamla tråden....är det samma originalskito/equalizer som säljs av fitform och torsion?

Blev lite småsugen på en freeform nu när man såg den, den var ju fin! Men min pad till sportssaddlen passar ju inte till den så det är ju bra att veta vad man ska köpa för ny!
 
Får jag också låna din tråd lite och fråga om skito-paden. Måste man ha en sån eller kan det räcka med till exempel ullpaden som Torsion har?
Sadelköpet blev ju genast bra mycket dyrare med en pad för tvåtusen spänn.
 
Det viktigaste med dessa paddar är väl att de är tillräckligt tjocka så att sadeln går fri från ryggraden, plus att de lämnar en kanal vid ryggraden... Sen kan man väl ta en som passar plånboken... De finns för en tusenlapp oxå..
 
Man måste som sagt ha en pad som lämnar en tunnel för ryggraden, så vanlig ullpad räcker nog inte. Inte bland dem jag sett iaf.

Ingen annan som vet om det är originalskiton som fitform säljer?
 
Det är original Skitopad som Stall Vrå (FitForm) säljer.
www.stallvra.com .
Skitopaden har hårdare paneler i ett skummaterial än vad ullpadarna har. Har inte hästen tillräckliga ryggmuskler är en pad som lämnar kanal över ryggraden ett måste.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 614
Senast: Grazing
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
397
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp