Bukefalos 28 år!

Skjuta upp mens

karamba

Trådstartare
Hej!

Den 5 december ska jag på julbord, och den 4 har jag beräknad mens Det innebär att just den 5e kommer jag vara mer eller mindre sängliggandes, och det är viktigt för mig att kunna vara med då min kompis kommer hem för första gången detta år, och vi gör det här för att fira hennes födelsedag.

Jag äter inte p-piller i dagsläget men jag har en hel kartong med kartor hemma av dom som jag ätit förut. Kan jag påbörja en sån karta och sen bara sluta när mensen är "välkommen" igen?

Och hur långt innan ska jag börja med pillerna? Redan nu, några dagar innan?
 
Det fins speciella tabletter för att reglera cykeln, det är olika när i cykeln man börjar, men efter mitten har jag för mig att det är. Med p-piller börjar man alltid vid en mens så det är nog för sent för din del nu.
 
Jag var på fjällvandring i det som skulle vara mensveckan för många år sedan. Tog nått som jag har för mig hette primolut nor började ett par dar innan och åt tills jag var hemma igen. På den tiden åt jag inte P-piller.
 
Det fins speciella tabletter för att reglera cykeln, det är olika när i cykeln man börjar, men efter mitten har jag för mig att det är. Med p-piller börjar man alltid vid en mens så det är nog för sent för din del nu.
Man kan börja med dom närsomhelst, det rekommenderas att man börjar vid mensens första dag bara för då ger de effekt direkt, om man börjar med dom på en annan dag så ska det vara sju dagar man är oskyddad innan de börjar verka=)
 
Hej!

Den 5 december ska jag på julbord, och den 4 har jag beräknad mens Det innebär att just den 5e kommer jag vara mer eller mindre sängliggandes, och det är viktigt för mig att kunna vara med då min kompis kommer hem för första gången detta år, och vi gör det här för att fira hennes födelsedag.

Jag äter inte p-piller i dagsläget men jag har en hel kartong med kartor hemma av dom som jag ätit förut. Kan jag påbörja en sån karta och sen bara sluta när mensen är "välkommen" igen?

Och hur långt innan ska jag börja med pillerna? Redan nu, några dagar innan?
Jag hade börjat direkt om jag vore du:)
 
Jo jag läste om tabletterna för att skjuta upp mensen, men då måste jag gå och få det utskrivet och jag vet fasiken inte om jag hinner det :down: det är kaos på jobbet så det är väldigt svårt att smita iväg.


Men jag provar med p-piller och hoppas det funkar , annars har jag cyklo-f och diklofenak så det hjälper ju lite iaf... :grin:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 417
Senast: Kiwifrukt
·
Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 051
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas, och aldrig någonsin haft någon typ av blödning mellan menstruationerna. Men så igår...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
40 143
Senast: chio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp