SKK granskas i Kalla Fakta (utbruten från Oseriös avel 2019)

Eller hur. Det finns en hel del jag redan har lust att skriva till dem när jag ser hur de svarar folk som ifrågasätter försvarstalet de lagt upp på facebooksidan.

Men jag fegar ur, trots att jag inte brukar ha problem med att vara rätt frispråkig i den här typen av diskussioner annars. Jag vill kunna tävla med mina hundar, jag gillar att vara funktionär för min brukshundklubb och nu har jag till råga på allt förhoppningsvis en dräktig tik härhemma - hon är utlånad till uppfödaren som ska ta en kull på henne. I ett sådant läge vill man inte ens ta minsta risk att SKK börjar ifrågasätta ens rätt till medlemskap, i synnerhet inte eftersom det redan finns folk högt upp i organisationen som ogillar mina åsikter och att jag för fram dem. Jag törs inte ge dem bränsle.


Bra beskrivning på tystnadskultur.
 
Eller hur. Det finns en hel del jag redan har lust att skriva till dem när jag ser hur de svarar folk som ifrågasätter försvarstalet de lagt upp på facebooksidan.

Men jag fegar ur, trots att jag inte brukar ha problem med att vara rätt frispråkig i den här typen av diskussioner annars. Jag vill kunna tävla med mina hundar, jag gillar att vara funktionär för min brukshundklubb och nu har jag till råga på allt förhoppningsvis en dräktig tik härhemma - hon är utlånad till uppfödaren som ska ta en kull på henne. I ett sådant läge vill man inte ens ta minsta risk att SKK börjar ifrågasätta ens rätt till medlemskap, i synnerhet inte eftersom det redan finns folk högt upp i organisationen som ogillar mina åsikter och att jag för fram dem. Jag törs inte ge dem bränsle.
Håller med helt och hållet. Jag känner igen mig i det du skriver.
 
Eller hur. Det finns en hel del jag redan har lust att skriva till dem när jag ser hur de svarar folk som ifrågasätter försvarstalet de lagt upp på facebooksidan.

Men jag fegar ur, trots att jag inte brukar ha problem med att vara rätt frispråkig i den här typen av diskussioner annars. Jag vill kunna tävla med mina hundar, jag gillar att vara funktionär för min brukshundklubb och nu har jag till råga på allt förhoppningsvis en dräktig tik härhemma - hon är utlånad till uppfödaren som ska ta en kull på henne. I ett sådant läge vill man inte ens ta minsta risk att SKK börjar ifrågasätta ens rätt till medlemskap, i synnerhet inte eftersom det redan finns folk högt upp i organisationen som ogillar mina åsikter och att jag för fram dem. Jag törs inte ge dem bränsle.
Jag kan skriva med mitt namn så går du fri. Jag skiter i SKK 😁
 
Första avsnittet kan ses på TV4 Play nu, för alla intresserade.
 
Jag vill så desperat gärna se det! Får kanske be mor och far ha på TV'n och rikta telefonen. :D
 
Nu har jag satt Kalla Fakta på inspelning, för att verkligen inte missa det. Jag är också rädd att det kan vändas till "skk är skit, blandraser är ÄNNU bättre än vad som brukar sägas!", men ja, det är ju bra om skk granskas... Ska bli mycket intressant att se programmet.
Jag har inte sett det än, och jag är också rädd för att det kommer gynna blandraser. MEN, det kan också vändas till det att folk inser att SKK-uppfödare har mer krav och granskning, de måste hålla sig till regler medans blandrasuppfödare kan göra precis som de själva vill. Vi får se helt enkelt.

Såg att en av de som ska vara med är en människa vars historia jag har följt på Facebook. Jag har ju såklart bara sett hans sida av steken, och det är väl tyvärr bara den sidan som kommer synas i programmet med. Historien är verkligen avskyvärd, men det vore intressant att se SKK’s tolkning av den.
 
Jag måste vara blind, för nån tapetsering av facebook från skk's håll ser jag inte. Däremot info inför programmet och info om möjligheter att få svar på sina frågor efter programmet.

Skk är inte en felfri organisation och rasklubbar med egna hittepåkrav är än värre, men gillar man inte upplägget och inte vill kunna påverka inifrån s a s, så står det ju var och en fritt att inte vara medlem.
 
Jag måste vara blind, för nån tapetsering av facebook från skk's håll ser jag inte. Däremot info inför programmet och info om möjligheter att få svar på sina frågor efter programmet.

Skk är inte en felfri organisation och rasklubbar med egna hittepåkrav är än värre, men gillar man inte upplägget och inte vill kunna påverka inifrån s a s, så står det ju var och en fritt att inte vara medlem.

SKK har dock i princip monopolställning om man är intresserad av (renras)hundar och hundsport).

Och det är inte lätt att påverka inifrån. Det jag tycker sämst om är som sagt grundregel 1:2, som gör att man riskerar repressalier om SKK upplever att man motverkar dem eller kritiserar någon med uppdrag inom SKK.
 
Jag måste vara blind, för nån tapetsering av facebook från skk's håll ser jag inte. Däremot info inför programmet och info om möjligheter att få svar på sina frågor efter programmet.

Skk är inte en felfri organisation och rasklubbar med egna hittepåkrav är än värre, men gillar man inte upplägget och inte vill kunna påverka inifrån s a s, så står det ju var och en fritt att inte vara medlem.

Men måste man inte vara det för att få tävla t.ex.? Det sa de ju i programmet.
 
Men alltså... Personen med fralla tycker det är sååå hemskt att hon blev uteslutna ur SKK, men hon hade lånat ut hanhund till någon med registeringsförbud... Alltså. Kollar man inte upp sådant innan man lånar ut hanhund? :cautious: Det måste ju gå att ta reda på?
 
Man måste ha ett registrerat, svenskt abonnemang för det. Det är helt hopplöst att se svensk TV här, det fungerar inte ens för folk när de kommer över på besök. Jag får se Elitloppet när det laddas upp på youtube. :D

Testat någon VPN? :angel: När jag vill kolla på låsta program på BBC använder jag Browsec, det är också ett alternativ.
 
Men alltså... Personen med fralla tycker det är sååå hemskt att hon blev uteslutna ur SKK, men hon hade lånat ut hanhund till någon med registeringsförbud... Alltså. Kollar man inte upp sådant innan man lånar ut hanhund? :cautious: Det måste ju gå att ta reda på?
Håller med om det är ju jäkla klantigt att inte kolla det innan om det nu stämmer.

Nyfiken på vad det är som framkommit som hon skulle visa upp i nästa avsnitt, tycker nog egenttligen bu eller bä innan hela historian liggerr på bordet.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Av det jag läst mig till så ärvs det här problemet även(bara?) på mödernet. Vilket borde innebära att om man vill utrota problemet så...
Svar
12
· Visningar
1 539
Senast: skuggi
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 396
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp