SKK granskas i Kalla Fakta (utbruten från Oseriös avel 2019)

Det är inte alls svårt att förstå de få meningar rörande detta i SKKs information som de skickar ut när man blir reggad uppfödare. Det klarar alla med grundskola av att läsa och förstå.

Varför är du så enveten med att försöka få det som något krångligt och svårförstått avtal man ingått?

Djurskyddslagen är bara det mest grundläggande. SKK sträcker sig längre med hälsokontroller. Är inte det bra tycker du?

Jag känner inte riktigt igen mig i det du skriver. Men jag märker ju att de områden jag skrev är svårt för folk, det blir fel hela tiden, det beror troligtvis på att man inte lärt sig i skolan tex eftersom det borde vara intressant att sköta sina papper och ekonomi.

Jag gillar inte skks information och tycker inte den är saklig utan marknadsföring.

Hälsotester för alla hundar vore bättre
 
Jag känner inte riktigt igen mig i det du skriver. Men jag märker ju att de områden jag skrev är svårt för folk, det blir fel hela tiden, det beror troligtvis på att man inte lärt sig i skolan tex eftersom det borde vara intressant att sköta sina papper och ekonomi.

Jag gillar inte skks information och tycker inte den är saklig utan marknadsföring.

Hälsotester för alla hundar vore bättre
Men du har ju inte reggad kennel så du kan inte ha fått deras stadgar att läsa.
Jag har väldigt svårt att se det man skriver på som reklam :confused:
 
Grejen som gör att jag bara kan tänka mig köpa en hund registrerad av SKK av en ras jag upplever som vettig (trots alla SKK:s brister) är att hundarna ändå är spårbara. Jag inte på några villkorsvis vill risker att köpa hund av t.ex. den här kvinnan: 16 valpars resa mot döden - Sydsvenskan (tyvärr premium)

Hon hävdar att alla valparna inte är hennes - men att hon har heder och inte nämner namn. PYTT I HELVETE HELLER om man har heder avslöjar man djurplågare. Om man har heder förmedlar man inte kontakter med dåliga transportörer.

Och den personen i tråden som kallar sig "kommersiell blandrasavlare" och vill avskaffa SKK (som är en privat klubb) för att de gör länstyrelsernas jobb (som är myndigheter) - det är i dagsläget länsstyrelsens jobb att stoppa folk som hon. Vilket de inte kan eftersom de inte har resurser. Länsstyrelserna ska hålla koll på alla företag som föder upp djur för livsmedelshanteringen - deras mål är att besöka alla bondgårdar vart tionde år.

Och länsstyrelsen får inte mer pengar av att folk slutar vara med i organisationer som SKK, ICA, KRAV, Odd Fellows, Djurrättsalliansen, SPAR, Konsum etc. Och en förening som inte tar emot statligt stöd har ungefär samma skyldighet att vara demokratisk som ett företag.

Och som @dobbis påpekade: det finns länder med fler FCI-anslutna. Om man inte gillar SKK kan man gå ur, man kan jobba inom systemet och man kan bygga sin egen organisation.

PS innan den här tråden kom upp trodde jag det inte - men jag tror faktiskt att jag blivit SKK största fan. Och det har varit ett par saker som gjort att jag ansett att de borde bort, men hädanefter kommer jag att betala min medlemsavgift med stolthet.
Hon hävdar att det inte var hennes 16 valpar, men jag är inte dum och tror på det. Varför skulle hon annars fråga transportören "16 puppies, right?".
Hon hävdar även att hon bara anlitat denna transportör 2 gånger, men varför skulle hon hjälpa någon annan att ordna transporter vid minst 6 tillfällen tidigare om hon nu har så fullt upp som hon påstår?
Nej, jag tror att det är något fuffens bakom. Tex svarta valpar som inte blivit skattade eller valpar som påståtts vara svenskfödda tex.
Om hon anlitat denna transportör tidigare så borde hon dessutom veta att dom inte har traces.
Jag tror att hon anlitat denna transportör för att kunna smuggla valpar eftersom hon själv alltid blir stoppad vid tullen.
 
Hon hävdar att det inte var hennes 16 valpar, men jag är inte dum och tror på det. Varför skulle hon annars fråga transportören "16 puppies, right?".
Hon hävdar även att hon bara anlitat denna transportör 2 gånger, men varför skulle hon hjälpa någon annan att ordna transporter vid minst 6 tillfällen tidigare om hon nu har så fullt upp som hon påstår?
Nej, jag tror att det är något fuffens bakom. Tex svarta valpar som inte blivit skattade eller valpar som påståtts vara svenskfödda tex.
Om hon anlitat denna transportör tidigare så borde hon dessutom veta att dom inte har traces.
Jag tror att hon anlitat denna transportör för att kunna smuggla valpar eftersom hon själv alltid blir stoppad vid tullen.
Hon har sålt dom som svenskfödda,massor av dom,är ökänd inom frallavärlden sen lååååååång tid tillbaka, trodde hon skulle bättra sig efter att både hon o sambon fick skaka galler,om han ens är utsläppt än
 
Har precis läst om kommande regler. Ska bli intressent hur dom kommer tolkas, vad händer med mops, fralla, boxer med fler raser.

Om det är reglerna som dobbis länkade till har jag svårt att se hur det skulle påverka boxer? Vi har inte precis några storuppfödare inom rasen.
 
Hon har sålt dom som svenskfödda,massor av dom,är ökänd inom frallavärlden sen lååååååång tid tillbaka, trodde hon skulle bättra sig efter att både hon o sambon fick skaka galler,om han ens är utsläppt än
Ja, nu kom ju en ny artikel i sydsvenskan ang hur hon sålt smuggelhundar som svenskfödda.
Hon skrev att hon sålt 30 valpar på 1 månad, det är 900 000 om hon sålt hundarna för 30.000 styck. En rejäl summa. Vi har nog ingen aning om hur omfattande hennes handel med hundar är.
 
Min reaktion när nämnd person avslöjades:
DoMuHIeWkAQbP56.jpeg
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Av det jag läst mig till så ärvs det här problemet även(bara?) på mödernet. Vilket borde innebära att om man vill utrota problemet så...
Svar
12
· Visningar
1 578
Senast: skuggi
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 611
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp