SKK Hunddata

Jozze

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan tävlingsresultat och veterinäruppgifter registreras på hunddata? Det ska väl göras automatiskt utan att man ska behöva fylla i några godkännanden (såsom det är med ägaruppgifterna)? Eller har jag fått allt om bakfoten? :o

För våra gamla hundar finns det iaf data registrerat, och det utan att vi, mig veterligen, behövt ge något tillstånd.

I HSS resultatdel kommer resultat från april att finnas uppe kring den 4/5 - är det något liknande för tävlingshunddatan då?

Tacksam för utredning! :)
 
Sv: SKK Hunddata

Tävlingsresultat registreras när arrangören skickar in resultatlistorna till SKK. En del tar väldigt god tid på sig.....Röntgenresultat registreras ofta innan ägaren får besked per post.Ögonlysning registreras när veterinären skickar in papperna till SKK.Championtitlar måste du själv anmäla till SKK.
 
Sv: SKK Hunddata

Men då behöver man iaf inte godkänna på något sätt att datan publiceras? Skönt att höra! :)

Då får StoKK sätta en blåslampa i baken på sig själva, för jag vill se resultaten snart!
 
Sv: SKK Hunddata

Som arrangör har man 3 veckor på sig att skicka in resultaten, så man kan inte ta hur god tid på sig som helst...

Mvh Ishtar (utst. arr.)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 190
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp