Sko/verka minishettis

pimy

Trådstartare
Har fundrat på att skaffa en shettis/minishettis som sällskap åt min fjording som blivit ensam sedan hans kompis flyttat. En fråga som kommit upp hos mig är då hur hovslagaren bär sig åt för att komma åt att verka/sko dem. Hur gör ni som har småhästar? Någon hovslagare här med erfarenhet? Ställa hästen på ett högre "bord" eller är det bara för hovis att "veckla" ihop sig?
 
Sv: Sko/verka minishettis

Min hovslagare brukar sitta på huk med ena knäet i golvet. Min shettis är så snäll att sko så det brukar inte vara några problem.
 
Sv: Sko/verka minishettis

äger inte shettisen så har aldrig vart med när han skotts men jag har inte hört om några konstigheter. Bara att det är aningens jobbigare...en av hovslagarna på stallet vägrar sko han, så då blir den andra tvungen :p
 
Sv: Sko/verka minishettis

Det är nog bara för hovis att böja sig. Min sambo både verkar och skor minisar och vanliga...
 
Sv: Sko/verka minishettis

Har aldrig skott min shettis 85 cm hög. Men verkar honom och min hovslagare ställer sig på knä och det går jätte bra.... :)
 
Sv: Sko/verka minishettis

Jo jag har en shettis, men det har inte varit problem för hovslagaren att verka honom. De har gjort precis som de brukar göra när de verkar nordisen.
 
Sv: Sko/verka minishettis

Det är bara en av mina shettisar som har skor och det pga att hon har haft fång, men min hovis sätter sig på knä och verkar och skor utan problem. Just nu är det lite bökigt med hon som har skor för hon ska föla om ca 3 veckor så det är lite mycket mage ivägen men min hovis är påhittig och efter lite trixande och pustande igår kom skorna på som dom skulle fast hovis är nog glad att hon (förhoppningsvis) har fölat tills det är dax för nästa besök här :angel:
 
Sv: Sko/verka minishettis

tack allihopa för era svar. Min hovis får vika in sin stora magen på nåt vänster och krypa ner på golvet för imorgon eftermiddag så anländer en alldeles bedårande minishettisvalack på 75 cm!! :love:
 
Sv: Sko/verka minishettis

Min hovis ställer sig på knä och det funkar jätte bra! En annan hovis jag hade skulle dra upp hoven och sätta den som han gör på storhästar. Det funkade inte alls utan lilltjejen höll på och stegra hela tiden, gjorde ont skulle jag gissa.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: tanten
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 223
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 232
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp