Bukefalos 28 år!

Skoda fabia eller polo?

Beror på årsmodell. Är det inte extremgamla årsmodeller så hade jag nog kikat lite på Fabia, men stod valet mellan de två är det troligast att jag hade provkört båda och valt den som var bekvämast. Skoda har flera bra bilar, men kan vara bullriga framförallt om man åker i högre hastigheter. Polon, tja, det är en Polo, det finns väl anledningar till att de är otroligt populära.
 
Har en Fabia och jag tycker att den tunna isoleringen gör den ganska bullrig inuti och att väghållningen inte är den bästa vid lite blåst och högre fart. Har ingen erfarenhet från polon så kan tyvärr inte jämföra båda modellerna mot varandra.
 
Polo - helt klart!
Men jag är skadad av att leva med en fd besiktningstekniker och en svärfar som är bilmekaniker. Skoda är bra bilar men VW är bättre, helt enkelt. Skoda byggs ju med VW-delar så i botten är dom bra men plastiga, bullriga, håller sämre, osv.
 
Senast ändrad:
Polo!
Min första bil var er polo från -99
Har tillfälligt en Fabia combi från -05
Polon hade bättre väghållning. Minns den också som piggare, och kändes som bättre kvalitet. Gillade min polo :love:
 
Valde bort båda och köpte en Renault Clio efter tipps får bilinsatta. Minst lika billig i drift och bara 360:- i skatt per år samt ingen kamrem som ska bytas.
 
Har en Fabia och är nöjd (inte förrän jag läste här på buke som jag tänkte lite på att den bullrar :rofl: )
Polo har jag aldrig kört tror jag.
En Renault clio skulle jag inte köpa, min pappa hade en sån och den gillade jag inte, kändes ”plastig” ( minns inte årsmodell).
 
Har en Fabia och är nöjd (inte förrän jag läste här på buke som jag tänkte lite på att den bullrar :rofl: )
Polo har jag aldrig kört tror jag.
En Renault clio skulle jag inte köpa, min pappa hade en sån och den gillade jag inte, kändes ”plastig” ( minns inte årsmodell).

Tycker inte min känns plastig alls och då har jag bara kört nyare Volvos innan. Kanske beror på årsmodell? Min är från 2015.
Man får iaf mycket bil för pengarna.
 
Skoda från 00-talet och tidigare kändes som en 10-20 år äldre VW, men nyare bilar är bättre, även om det nu var ett tag sedan jag satt i någon nyare. Superb från 2011 vet jag inte kändes direkt plastig, även om sätet inte var så skönt efter 20-25 mil, men sådant är ju individuellt.

Säger som många andra, provkör och fundera.
 
skrattar lite min svärmor valde också mellan dom men tänkte att hon ville kolla någon annan med för att jämföra. gick till pegout och har nu nästan bestämt sig för 2008 suv =) Hon hade samma känsla i fabianatt den var väldigt plastig. samma prisklass och storlek på bil.
 
Skoda från 00-talet och tidigare kändes som en 10-20 år äldre VW, men nyare bilar är bättre, även om det nu var ett tag sedan jag satt i någon nyare. Superb från 2011 vet jag inte kändes direkt plastig, även om sätet inte var så skönt efter 20-25 mil, men sådant är ju individuellt.

Säger som många andra, provkör och fundera.

Hade en superb innan min Fabia. Superben är något helt annat i jämförelse med min nyare Fabia som jag inte är alls lika nöjd med.
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 049
Senast: golit
·
Fordon Behöver snart byta bil då den jag har lever på övertid... Har en tanke om att byta till mindre bil och har kollat lite på Skoda Fabian...
Svar
4
· Visningar
1 022
IT & mobiler Hej. Om jag är vän med ngn på FB och Messenger men valt att inte följa hen, om jag då ångrar mig och trycker på "följ"får personen då en...
Svar
6
· Visningar
234
Senast: Grazing
·
Fordon Ok har fått till mig att jag nu måste välja ny bil i jobbet. Jag är i grund och botten väldigt ointresserad av bilar. Har inga direkta...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp