Sköna arbetsbyxor

DarkInNight

Trådstartare
Är på jakt efter sköna och tåliga byxor att "skrota runt" i hemma, t.ex slyröjning, trädgårdsarbete, snickra, mocka, sätta stängsel, fila hovar mm.

De ska inte sitta tajt, men de får inte vara lösa 😅
Har jobbiga höfter som inte tål att det sitter åt (jeans fungerar t.ex inte) men vill inte ha en massa onödigt tyg i vägen så även om mjukisbyxor är skönt så passar de inte till ändamålet.
Men för att vilja ha dem på mig när jag är ledig så lär tyget vara mjukt och de lär vara lätta att dra på.

Jag vill alltså ha ett par "favoritbyxor", sådana man önskar man kunde få gå till jobbet i.

Finns de? Vart börjar jag leta ? :)
 
Finns ju vandringsbyxor av bra kvalitet. Visserligen har de ofta tunnare tyg. Men förstärkningarna på knän och rumpa brukar vara väldigt tåliga. Finns många med stretch så att man kan röra sig bra. Inte alls lika skönt som mjukisbyxor men absolut skönare än jeans och arbetsbyxor. De har oftast bra ventilationsmöjligheter.

Klassiska arbetsbyxor brukar ha för tjockt tyg för att falla mig i smaken.
 
Älskar mina bouncer jeans från RR. Nu sitter de visserligen tight, men de är så stretchiga att de knappt märks.
 
Bästa byxorna jag haft var ett par hängselbyxor från Garden Girl
De slet jag ut fullständigt
Nu har jag ett par gröna hängselbyxor som jag ärvt efter morfar vet inte var det är för märke men de bor jag nästan i sommartid
Älskar hängselbyxor då man kan ha mycket i fickorna utan att byxorna åker ner och skaver på höfterna
Tyvärr får jag inte ha dom på jobbet ;)
 
Bästa byxorna jag haft var ett par hängselbyxor från Garden Girl
De slet jag ut fullständigt
Nu har jag ett par gröna hängselbyxor som jag ärvt efter morfar vet inte var det är för märke men de bor jag nästan i sommartid
Älskar hängselbyxor då man kan ha mycket i fickorna utan att byxorna åker ner och skaver på höfterna
Tyvärr får jag inte ha dom på jobbet ;)
Hängselbyxor har jag inte ens tänkt på, men de sitter ju inte alls fast runt höfterna så de ska jag absolut kolla upp mer :)
 
Jag köpte mig ett par friluftsbyxor från lager 157 använder dessa i stallet när jag inte ska rida (de funkar även att rida i ;))
 
Jag har friluftssbyxor från revolution race, underbart sköna och praktiska.
Är resår i midjan och stretch över baken så de sitter inte åt någonstans.
Tog över sambons när han tränat sig ur dem så mina är herrmodell.
 
Kolla Dobsom Moss! Jag har ett par som jag använder flera gånger i veckan och har gjort så i över fem år. Något tunna i tyget men såååå mjuka och sköna. Stretchiga och håller både färg och form. Och dessutom helt outslitliga. Jag skulle säga att de är normala i storleken även om många i recensionerna säger att de är något stora.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp