"Sköt för att döda"

\"Sköt för att döda\"

(Falu Kuriren)
Åklagaren är säker på sin sak. 66-åringen sköt för att döda.
I sin övertygelse åtalade därför kammaråklagare Petter Granqvist, Falun, på tisdagen den 66-årige man som den 31 oktober i år avlossade och skadade en ryttare i Östanbjörka. Brottsrubriceringen är försök till mord.

http://www.falukuriren.se/artikel.asp?id=600490
 
Re: \"Sköt för att döda\"

han måset ha en skruv lös i huvet.
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Synd att en hästs liv var tvunget att offras!
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Dog hästen? Jag vet bara att den fördes till Strömsholm och att den fått splitter som satt så illa att det inte kunde opereras bort eftersom det var för nära halskotpelaren, men jag har inte läst någonstans att den avlivades? :cry:
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Usch vilken otäck granne! Tur att man inte har sådana!

En sak som jag förvånades över var att hästen bara var två år enligt Expressen. Trots att jag har börjat så smått börjat rida min 2½ fjordpojke korta stunder för att han han ska vänja sig med mig på ryggen, så lät det konstigt att en tvåårig häst rids utan sällskap som den verkade göra. Dessutom så brukar väll inte direkt islandshästar ridas in så tidigt. Är det någon som vet om Expressens uppgifter stämmer? Är lite nyfiken om hästen verkligen var så ung.

:bump:Sofia :bump:
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Ska man behöva rida med skottsäker väst på både hästen o mig för att slippa bli nedskjuten av irriterande grannar.????

Ryttaren kunde ha förklarat att det var i försäljningssyfte som han red fram o tillbaka. Men gubben har ju inte rätt att skjuta ned häst o ryttare ändå. Allemansrätten gäller även i bostadsområdet. Gatorna är fria att rida på om det inte står "privat väg, obehöriga äger ej tillträde".

Kanske ska kolla m grannarna om det är ok att rida där jag rider igen så man inte plötsligt får ett skott i nacken. (dom flesta är jägare) *ryyyssser*

Hoppas gubben får ett rejält straff!!

Stackars häst
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Har för mig att hästen klarade sig men är nu allmänt rädd och svårhanterad och det var tveksamt om den någonsin skulle kunna fungera som ridhäst igen. :cry: :mad:
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Då måste de har glömt ettan före tvåan i Expressen. Blev väldigt fundersam när jag läste det, så det var skönt med ett svar :)

:bump:Sofia :bump:
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Släng in gubbj-veln i ett mörkt fängelse eller skjut honom!!!!Det han gjorde var hemskt!!!!
 
Re: \"Sköt för att döda\"

det ar ju sant har man ar radd for...

det ar horribelt att folk tar till sadana idiotiska metoder for att uttrycka sitt missnoje, det har ar visserligen det varsta exempel jag har hort hittills men jag tycker att det ar ofta man stoter pa 'mildare' handlingar av samma sort, t ex bilar som kor snabbare och tutar nar de kommer upp pa samma vag som ryttare for att de tycker att ryttarna kan rida nagon annan stans, pensionarer som hytter med kappen nar man kommer forbi...

jag vet att inte alla tycker om att dela vagar med hastar, och kan till viss del aven forsta det - det man inte kanner till ar man radd for - men dessa fruktansvart barnsliga satt att 'fa bort' hastarna ar sa farliga att man kallsvettas bara man tanker pa vad som kan handa...

:( :( :( :( :(
 
Re: \"Sköt för att döda\"

Det är otäckt!

Jag tror inga av mina grannar skulle skjuta mig i alla fall.
Men visst kan man bli förbannad ibland på ryttare som inte tar ansvar och inte rider med vett.
Har själv hoppat jämfota av ilska då. Idiotiska ryttare som måste galoppera precis intill mina hästars hagar och sedan anklagar mig för att de ramlar av *Suck*

Men inte skulle jag få för mig att skjuta folk!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Falu Kuriren) Justitiedepartementets nådeavdelning har erhållit en skrivelse från advokat Björn Henriques i Ludvika. I egenskap av...
Svar
0
· Visningar
942
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Falu Kuriren) En äldre man i Romme har polisanmälts för ofredande av en 16-årig flicka. Händelsen utspelade sig under förra...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Falu Kuriren) - Det finns inga skäl att kvarhålla den åtalade i häktet. Rättens ordförande, lagmannen Jan Rudberg, Ludvika, meddelade...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: darkblonde
·
  • Artikel
Hästnyheter (Falu Kuriren) Åtalet mot den 66-årige mannen som sköt ner en ryttare och hans häst i Östanbjörka dröjer ännu en tid. På torsdagen...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp