Mm kan förklara varför jag gillar deras sandaler, eftersom jag har smala fötter (tror jag, har i alla fall aldrig problem med bredden på skor, bara höjden och längden (haha men strikt mätt med sticka i skoaffär har jag 37,5 i skostorlek, men vissa skor (typ joggingskor, aldrig typ högklackat) är så korta att de behövs i storlek 39 ändå :D, begriper det inte men.)
Senast jag beställde skor, de som inte passade, var två par herr och ett par damskor. Alla tre var Merrell.
Damskorna var stl 41 och 27 cm långa
Herrskorna var stl 42 och 26,5 cm långa.
Helt ologiskt.
 
Jag har börjat att nästan uteslutande lägga i en annan sula i skor jag köper. Oftast går orginalsulan att ta ut och så ber man i butiken att få pröva skon med den typ av sula man vill ha. Har ett par utslitna sneakers där jag la in en ullsula. Helt underbart en kylig höst dag. Har även hittat Rieker skor med typ memorial foam, de känns som att gå på moln.
 
Jag har iofs inga problem med fötterna men vill gärna ha lite dämp.

Jag har hittat Legeero och fullkomligt älskar deras sneakers - just nu har jag 4 par. Har dom året runt
 
Lånar tråden lite. Goretex, är dom värda sitt pris? Behöver nya skor och vill inte lägga för mycket pengar på skor som bara håller nått år
 
Jag har börjat att nästan uteslutande lägga i en annan sula i skor jag köper. Oftast går orginalsulan att ta ut och så ber man i butiken att få pröva skon med den typ av sula man vill ha. Har ett par utslitna sneakers där jag la in en ullsula. Helt underbart en kylig höst dag. Har även hittat Rieker skor med typ memorial foam, de känns som att gå på moln.
Blir det inte väldigt varmt med memoryfoam?

Jag har dämpande innersulor från scholl i mina skor men det hjälper inte så mycket. Funderar på att köpa individuellt tillverkade men måste nog hitta skor först.
 
Har ingen koll på sulor ska jag väl nämna direkt. Däremot har jag alltid haft breda fötter och levt många år av mitt liv snubblande i herrskor som är för långa bara för att få plats i skorna.
Deichmann har jag hittat passande skor på, extra breda. Märket Graceland har jag köpt, deras skor i XL passar mina fötter perfekt :bow: Kanske kan vara värt en titt men som sagt, har noll koll på om de finns så de passar sulmässigt.
 
Mm kan förklara varför jag gillar deras sandaler, eftersom jag har smala fötter (tror jag, har i alla fall aldrig problem med bredden på skor, bara höjden och längden (haha men strikt mätt med sticka i skoaffär har jag 37,5 i skostorlek, men vissa skor (typ joggingskor, aldrig typ högklackat) är så korta att de behövs i storlek 39 ändå :D, begriper det inte men.)
Jag har tydligen tvärtom, väldigt breda fötter, eftersom jag aldrig provat ett par skor eller stövlar jag tyckt varit för breda framtill men många gånger för smala. Duckfeets originalmodeller är ju extra breda så jag blev väldigt förvånad att inte sandalerna också var det.
 
I i pricip alla sportskor kan du ta ur innersulan, så bäst är nog att hitta en sula som funkar och sen testa skor efter det. Jag köpte en sula på XXL sist som passar mig kanon, men jag behöver extra dämpning i hälen och de är därför tjockare där. Ruskigt obehagliga tills de var ingångna dock.
 
I i pricip alla sportskor kan du ta ur innersulan, så bäst är nog att hitta en sula som funkar och sen testa skor efter det. Jag köpte en sula på XXL sist som passar mig kanon, men jag behöver extra dämpning i hälen och de är därför tjockare där. Ruskigt obehagliga tills de var ingångna dock.
Svarade du mig?
Jag behöver skor som har tjock, dämpad sula både fram och bak. De flesta sportskor har tjock sula i hälen men tunn i framfoten. Då hjälper det inte vilken innersula jag än har.
Grunden är ju rätt sko, sen kan man justera lite med iläggssulor. :)
 
Om du vill komma billigt undan så är arbetsskor på Jula enormt sköna.
De är nästan litet lägre i hälen när de blir ingådda.
 
Jag vet att det är ett material. Jag tänkte liksom om det var så att goretextillverkaren även körde på skor i goretex då.

De promotar skor, men det är ju lite som att säga att alla Adidas-skor har samma kvalitéer.

https://www.gore-tex.se/skor-och-kängor

Jag tycker Goretex som material är helt värdelöst, skyddar ungefär lika mycket och effektivt mot rejäl blöta som en dambinda.
 
Svarade du mig?
Jag behöver skor som har tjock, dämpad sula både fram och bak. De flesta sportskor har tjock sula i hälen men tunn i framfoten. Då hjälper det inte vilken innersula jag än har.
Grunden är ju rätt sko, sen kan man justera lite med iläggssulor. :)

Aha, tyckte du skrev att innersulan inte var bra i sportskor. Då läste jag fel!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Gick för första gången på länge en rejäl promenad i mina gummistövlar och fick då nästan en blåsa under framfoten. Mina innersulor är...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: MissFideli
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 598
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är ganska engagerad i miljöfrågor och tycker att det är oerhört viktigt att värna om miljön. Jag tycker också att det är helt hål i...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp