Skolfotografering

jerseyko

Trådstartare
Hur lång tid tar det att få korten?

Dagmammorna frågade om Rasmus ville vara med eftersom han kommer börja mitt i terminen, dessutom tar de ju porträttbilder och det blir ju perfekt i julklapp tycker jag. Fotografering den 17e och han blir 1 år den 22!

Nu sitter jag och klurar, vad tusan ska han ha på sig för kläder!

De tar en bild på bara huvudet och sen en bild när barnen sitter på en pall med ett fint fårskinn på.
 
Sv: Skolfotografering

Jag brukar klä mina i ett par normalfina byxor, allt från jeans till annat och upptill antingen en skjorta eller en fint tröja med krage och kanske väst. Bästa fotot jag har är där äldste sone har en blå skjorta på sig och ljusblå jeans. Detta för att de matchar hans blå ögon och den blå bakgrunden så himla vackert! På nästa korta hade de vita skjortor, blev inte lika bra mot deras blonda hår och blå bakgrund och i år har jag ej sett resultatet ännu men tog en mörkblå piké på lillebror och en vit på storebror. Kortärmat. Barnen hos oss klär sig fint men inte så fint som om de ska på bröllop eller så liksom.
 
Sv: Skolfotografering

Det här känns nästan lika stort som ett bröllop för mig eftersom det är så nära hans 1 års dag (men samtidigt, vart tog min lilla bebis vägen, skolfoto lixom!!)

Hittade en mörkblå långärmad skjorta med slips på lindex :love: Så söt. Det får nog bli den, passar bra sen när 75% av släkten fyller år i nov-dec. Vi är bjudna på några 1 års kalas och så är det ju julafton sen.

Tyvärr vet jag inte vilken färg de har på bakgrunden, men fårfällen är vit och Rasmus har inte mkt hår ;) Och hans ögon är ...*hrm*.... Väldigt olika färg de är nog påväg att bli grön-bruna.
 
Sv: Skolfotografering

Jag har varit hos porträttfotograf fem gånger med barnen, hittills :o

De har haft olika kläder på sig, men de bästa bilderna tycker jag blev de där de har enfärgade pullovers på sig. Enkelt, och blir inga blänk i kläderna då de är tunnstickade och absorberar ljuset bra.

Vitt skulle jag inte välja, det blir ofta väldigt skarpt. Samma sak med mönstrade kläder, eller kläder med text, tryck eller logos på. Så neutralt som möjligt, gärna enfärgat så man inte tar fokus från barnet.

Mörkblå skjorta låter jättefint.

Våda barn ska ta dagisfoto den 23:e, jag känner mig också lite uppspelt. Värsta stora grabbarna liksom. Fast jag har ingen aning om vad de ska ha på sig. Jeans och snygg tröja räcker. Fast jag måste se till att Elis har sin obligatoriska tuppkam :D Och Alvin, ja hans hår är ett bekymmer jag överlåter till dagispersonalen :o:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Skolfotografering

Jag känner mig som en liten 12 åring som ska åka på ridläger för förta gången eller nått :o

Är 10000 ggr nervösare inför fotograferingen än inskolningen!

Såg att HM hade en snygg ljusblå skjorta men den var rutig. Men det blir nog den mörkblåa ändå, hoppas han inte blir arg på mig sen när han blir större och har så fula kläder på sig ;)
Jag tänkte faktiskt på dig och dina porträttfotograferingar. Skäms lite att inte jag varit så duktig och tagit t.ex. 6 mån fotografering. Tur att vi köpte ny kamera så man kunde fixa hyffsat snygga bilder själv hemma.

Sen en sak jag funderade på idag. Strumpor eller skor? Han kommer ju vara minst och sitta i sin dagmammas knä antar jag ;)
 
Sv: Skolfotografering

Vi har tagit både 6 mån och 1 års kort och båda gångerna har hon varit barfota. Är så sött med små fötter:love:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Bortglömd
·
Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 671
Senast: Motacilla
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 948
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp