fourlegs

Trådstartare
Ni som tränat in detta hur började ni för att lära hästen? (jag är på marken alltså) Hur får ni hästen att förstå att den inte ska ta ett steg bakåt?
 
Upptäckte detta påfund idag på Bentkursen, alla började lite så. Eller ja, hästen fick iaf flytta vikten bakåt stillastående o sånt.

Gissar friskt att man lär dem lite i taget? Ska se om mitt djur fattar :D
 
Ni som tränat in detta hur började ni för att lära hästen? (jag är på marken alltså) Hur får ni hästen att förstå att den inte ska ta ett steg bakåt?

Hästen måste vara befäst i formgivningen och svara fram till bettet och förstå böjning för att det ska bli bra.

Man börjar med att bara be om en minimal viktförskjutning mot bakdelen. I början är det väldigt lite man kan be om utan att de tror de ska backa.

Man kan också med fördel ha lärt in touchering av bakbenen på så vis att man kan be dem gå fram ett i taget.
Då kan man be om mer än om man inte skolat in det.
 
Hittade denna jätte gamla tråd här. Ville bara säga att jag faktiskt lekt fram nånting som liknar skolhalt. Vi gör det ur piaffen. Det blev till av en slump faktiskt, jag ville träna min häst att ta mer vikt på bakbenen i piaffen och helt plötsligt blev det skolhalt av detta !! Det är inte perfekt på nåt vis, men ändå. :D
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Tilly_85
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
813
Senast: Valle
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 573
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 916
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp