Bukefalos 28 år!

I

isabellew

Har sprungit över ett begrepp som ja i princip aldrig hört förrut och undrar vad skolor är? Eller menas med? Någon som kan förklara?

Isabelle
 
Sv: Skolor?

nu är jag verkligen inte rätt person att svara på det här egentligen :crazy: men öppna och sluta tillhör väl iaf skolorna har jag för mig. finns säkert fler också, har inte så stor koll på dressyr.. *försöker komma ihåg vad ridläraren sa för sisådär 8 år sen* :angel:
 
Sv: Skolor?

jo lite har jag förstått att det handlar om öppna o sluta :) Tack iaf :)
 
Sv: Skolor?

Jag tror man kan förklara de lite som att det är övningar som ska skola hästens bakben att bära dess vikt. Ex: öppna och sluta. sen finns de skolor ovan mark också som levade och capriole. Men de står säkert nån bra förklaring in någon ridhandbok. Kan tyvärr inte komma på ett bra sätt att uttrycka de på. Säg till om du hittar nån bra förklaring! Skulle va kul att veta.
 

Liknande trådar

Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 159
Senast: Magnum
·
Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
574
Senast: Ramona
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 434
Senast: Fazeem
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp