Skomakarlåda (ej njutbar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

lbb

Trådstartare
Jag tror nog fortfarande att Annie Lööf skulle ha nytta av ett recept...på den högerskon hon ska äta upp om hon vill börja samarbeta med Löfven ;)
 
Martin Kinnunen borde ha ett fantastiskt recept.

Det är lustigt, jag har känslan av att de enda som tjatar om det där uttalandet är folk som aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på C ändå. Så varför bryr de sig så?
Det beror nog på att arten av löfte är ett sådant så att den personliga värdigheten står på spel om man bryter det. Det vet de som fått åta upp sin hatt, badat i iskallt vatten och så vidare. Om hon finner det lämpligt, för sina och partiets värderingar att bryta det ska hon naturligtvis göra det. Men samtligt, om hon då inte förtär en av sina högerskor så är hon en patetisk tunnis, en person man inte kan lita på.
 
Det beror nog på att arten av löfte är ett sådant så att den personliga värdigheten står på spel om man bryter det. Det vet de som fått åta upp sin hatt, badat i iskallt vatten och så vidare. Om hon finner det lämpligt, för sina och partiets värderingar att bryta det ska hon naturligtvis göra det. Men samtligt, om hon då inte förtär en av sina högerskor så är hon en patetisk tunnis, en person man inte kan lita på.

Jag tycker att en partiledare som följer sitt partis värderingar är allt annat än en patetisk tunnis. Att ett uttalande som ges innan ett val inte stämmer vid nästa val eftersom förutsättningarna ändrat är alltså inte så konstigt. Märkligare kovändningar har gjorts i politiska frågor.
Att pressa folk att äta upp sin hatt(har det någonsin hänt?), bada i iskallt vatten osv känns för mig mest som högstadiemobbing. Huruvida man kan lita på t ex Martin Kinnunen har för mig inte ett dyft med om han käkat upp sina skor att göra.
 
Hon får nog stoppa den i slowcookern men jag misstänker starkt att hennes väljare inte kommer att anse det mödan värt att provsmaka. En och annan indoktrinerad finns det säkert men hennes väljare återfinns inte i Stureplanscentern.
 
Jag tycker att en partiledare som följer sitt partis värderingar är allt annat än en patetisk tunnis. Att ett uttalande som ges innan ett val inte stämmer vid nästa val eftersom förutsättningarna ändrat är alltså inte så konstigt. Märkligare kovändningar har gjorts i politiska frågor.
Att pressa folk att äta upp sin hatt(har det någonsin hänt?), bada i iskallt vatten osv känns för mig mest som högstadiemobbing. Huruvida man kan lita på t ex Martin Kinnunen har för mig inte ett dyft med om han käkat upp sina skor att göra.
Att toklova en dylik sak är ungefär som ett vad...det är en hedersak att göra rätt för sig..vill man inte stå för vad man lövar så säger det rätt mycket om en själv som person...att vallöften som kräver riksdagens majoritet, inte kan uppfyllas av ett 10% parti inser alla. Men här är det ju frågan om ett personligt löfte, jag lovar....
Så jag har som sagt politisk respekt för vilket val än centern gör...men absolut ingen respekt för henne om hon bryter ett personligt löfte...
 
Man har inte alltid makten att genomföra eller stoppa enligt vallöften men hon har möjlighet att inte stödja S och om hon nu väljer att stödja S göra det som hon lovade skulle hända isf.
 
Att toklova en dylik sak är ungefär som ett vad...det är en hedersak att göra rätt för sig..vill man inte stå för vad man lövar så säger det rätt mycket om en själv som person...att vallöften som kräver riksdagens majoritet, inte kan uppfyllas av ett 10% parti inser alla. Men här är det ju frågan om ett personligt löfte, jag lovar....
Så jag har som sagt politisk respekt för vilket val än centern gör...men absolut ingen respekt för henne om hon bryter ett personligt löfte...

Är löftet beroende av att man lovar att göra något om man inte håller det? För annars är det ju som sagt andra partier och politiker som också ändrat inställning i frågor, i synnerhet när det gått några år. Jag tycker som sagt att det är självklart att inställningen i frågor kan ändras när samhällsläget förändras och att folk som då hakar upp sig på att folk använt idiom och ser dem som något slags utfästelser beter sig infantilt.
 
annie2.png
 
Man har inte alltid makten att genomföra eller stoppa enligt vallöften men hon har möjlighet att inte stödja S och om hon nu väljer att stödja S göra det som hon lovade skulle hända isf.
Nu var det ju inte ett vallöfte, utan ett personligt löfte...hon själv skulle...om...hon...
 
Är löftet beroende av att man lovar att göra något om man inte håller det? För annars är det ju som sagt andra partier och politiker som också ändrat inställning i frågor, i synnerhet när det gått några år. Jag tycker som sagt att det är självklart att inställningen i frågor kan ändras när samhällsläget förändras och att folk som då hakar upp sig på att folk använt idiom och ser dem som något slags utfästelser beter sig infantilt.
se 12..
 
Jamen då så. Då spelar det ju ingen roll vad Centerpartiet gör eftersom Annie Lööf som person aldrig kan agera stödhjul åt S. Då förstår jag inte varför du startade tråden öht.
Nej naturligtvis, avgår hon så faller ju löftet.. ;) Men väljer hon att sitta kvar,,, ja då hoppas jag hon har möjlighet till långkok eller att hon visar sig som en simpel lögnare...detta under förutsättning att hon som partiledare delar säng med S
 
Nej naturligtvis, avgår hon så faller ju löftet.. ;) Men väljer hon att sitta kvar,,, ja då hoppas jag hon har möjlighet till långkok eller att hon visar sig som en simpel lögnare...detta under förutsättning att hon som partiledare delar säng med S

Som sagt, förstår man inte idiom är så är det förstås många människor som man tvingas se som lögnare. Måste vara jobbigt.
 
Jag förklarade reden tidigare, sådana löften är hederslöften...och ska hållas, annars förlorar man hedern.
Det är ex en och annan hat som under mycket skratt o kväljningar konsumerats därför...
 
Jag ser det som ett minst lika stort hederslöfte att man innan valet lovade att ge SD minimalt med inflytande.

Edit, Ja, fast då lovades väl ingen skoförtäring då.
Det gällde paritet. Och där begriper var individ som engagerar sig politiskt att det löftet håller bara så länge det gynnar Centern. Skorna var ett plojlöfte, ungefär som "att äta upp min hatt eller jag ska bada naken i fontänen om jag inte ..etc. Och det är en hedersskuld som ska betalas. Nu är vi ju inte där än, vi får väl se vart det lutar framöver.
 
Det gällde paritet. Och där begriper var individ som engagerar sig politiskt att det löftet håller bara så länge det gynnar Centern. Skorna var ett plojlöfte, ungefär som "att äta upp min hatt eller jag ska bada naken i fontänen om jag inte ..etc. Och det är en hedersskuld som ska betalas. Nu är vi ju inte där än, vi får väl se vart det lutar framöver.

Fast kommunister verkar ju vara C o Ls nya gullungar ...

"Nu höjer KD-toppen Lars Adaktusson ett varningens finger till Annie Lööf och Jan Björklund.
Släpper de fram Stefan Löfven som statsminister bidrar de också till att Vänsterpartiet får ett rejält inflytande, slår han fast.
– Det är oroande, säger Adaktusson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEzMKG/kd-varnar-c-och-l
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
28
· Visningar
1 734
Senast: fio
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 094
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp