Skoproblem

voltis

Trådstartare
Min ettåriga dotter vägrar ha skor på sig!
Provat kängor med dragkedja ända ner, stooora gummitövlar... men hon gallskriker bara jag börjar trä i foten. Om jag lyckats få på dom utan att hon skrikit och ålat sig loss så står hon rakt upp och ner och bara grååååter.

Är detta ett vanligt problem? Antar ju att vi måste träna träna träna, så vänjer hon sig tillslut. Men nu så gnyr hon bara jag tar fram skorna :(

Köpte ett par nya mockasiner i dag, men lite tjockare vadderad sula än de gamla. Hon blev jättearg! Dock accepterade hon dom rätt snabbt och kunde faktiskt gå i dom tillslut :D

Så trots att hon kan gå så har hon inte fått prova att gå i snö ännu, för hon har ju inga skor... trist!!

Funderar på att köpa såna där skinnskor som finns, mjuka som typ tofflor, och träna i. De är ju iaf lite "hårdare" än strumpor och mockasiner, kan ju bli som en övergång hehe.

Vad vägrar era barn? :devil:
 
Sv: Skoproblem

Sonen vägrade också skor först, fick man panik så fort vi provade. Det var också mitt i vintern. När våren kom älskade han sina vårskor! Ville helst ha de på sig jämt. :laugh:
Skaffa ett par vattentåliga tossor och låt henne prova snön! det funkar tills det börjar slaska iaf. :)
 
Sv: Skoproblem

Skinntossor typ Bobux är väl ett jättebra alternativ att börja med? De är ju ett bra komplement till mockasiner, så de kommer till användning ordentligt :)

Och så ett par vattentåliga att ha ute kanske, som Kpist föreslår, om hon vill ner och gå i snön? Lite som regnvantar, fast för fötterna :)
 
Sv: Skoproblem

Det är just bobux jag har tittat på :idea:så tror faktiskt jag ska köpa ett par sådana.
Hon har tossor på sig i vagnen som är "snötåliga", så det är klart hon kan vara i snön om hon vill (hittills inte uttryck sådan vilja dock hehe).
Ska väl eg inte stressa upp mig, antar att det löser sig när hon vant sig och sen som kpist säger: med lättare vårskor ska de nog lösa sig ;)
 
Sv: Skoproblem

Kan det tänkas vara åldersrelaterat? Sonen som fyllde ett i försomras ville inte ha skor på hela sommaren och ofta kunde han ju gå barfota då.

Nu vill han ha sina vinterkängor på sig jämt! Så han springer och hämtar och tar på sig dem ca 50 gånger om dagen, gärna inomhus. ;)
 
Sv: Skoproblem

Min dotter var också skeptisk till skor, jag tyckte det var jobbigt där en period. Det löste sig av sig självt - och slog över lite ;). Nu ÄLSKAR hon skor. Hon älskar skoaffärer. Hon var 1,5 när hon resolut gick fram till ett par små rosa sandaler i eccoaffären, provade dem och sa att det var hennes. Så pappa betalade glatt för att det vaaaar ju så sött :D. (Undra hur sött det är när hon är 15? ;)). Vi som hade köpt andra sandaler någon vecka innan... vi får ha en stoooor skobudget!

Nu är hon 2,5 och älskar fortfarande skor. Hon provar dem jämt inne och vi säger i kör att 'skorna ska vara i hallen' typ 200 gånger om dagen. Allt från vinterkängor till sandaler till gummistövlar. Vi har haft ett par skor som hon dock tvärvägrade, kanske var de obekväma? Det är iallafall enda gången.
 
Sv: Skoproblem

"Skönt" att höra att det verkar vara rätt vanligt :D
Ropade in ett par bobux tofflor i går kväll, kunde inte motstå fåren som var på haha. Får se hur hon reagerar om ett par dagar! ;)
 
Sv: Skoproblem

Nu är hon 2,5 och älskar fortfarande skor. Hon provar dem jämt inne och vi säger i kör att 'skorna ska vara i hallen' typ 200 gånger om dagen. Allt från vinterkängor till sandaler till gummistövlar. Vi har haft ett par skor som hon dock tvärvägrade, kanske var de obekväma? Det är iallafall enda gången.

Härligt att hör att det finns fler;) Tror jag snart blir galen på dottern som ska prova hela familjens skor 1000 gånger om dagen !!!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska snart flytta och jag vill renovera källaren i nya huset. Det kommer vara tvättstuga, förvaring och badrum(som det är redan). Jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 474
Senast: Eli
·
P
Hästvård Dom senaste veckorna har min älskade kille verkat trött och inte lik sig själv riktigt och för ca 2veckor sen fick han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: PamirRodney
·
M
Träning Tänkte ta det här i min gammla tråd, men då får jag säkert inga svar. Min nya unga valak har ju haft lite egna ideér om hur saker och...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: skuggi
·
Träning Ja.. Vet inte riktigt vart jag ska börja.:p När jag köpte Farin(hästen) så visste jag att han var svår lastad. (Föra ägaren hade...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp