Skor att stå och jobba i (café)?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Nu är det dags å köpa nya skor!
Har tidigare jobbat i skor från löplabbet, men nu måste dom vara helsvarta så det går bort. Vad finns det för bra skor att stå i hela dagarna som ändå andras och inte är för grova? Söker någon typ av gympadojjor alltså.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Ja precis, mer tips på vilka löparskor/sportskor/gympadojjor som är bra.
Vet att det snackas lite om vissa märken å modeller men jag kan inget om sånt..
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Uh min kompis bröt tån i dom när han snubbla, jag småspringer ju hela tiden så det känns inte safe :/
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Nike Free - världens kanske bekvämaste sko! De finns i svart med färg på swosh-symbolen, men det kan förmodligen åtgärdas (ex måla svart med tuschpenna) om det behövs
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Håller med om Nike Free. Kombinera detta med ett par sulor från Super Feet och dina fötter kommer vara dej evigt tacksam!
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Reebok har ett par walkingskor som är perfekt anpassade för restaurangjobb. Helsvarta, men mörkgrå logga och halksäkra sulor (som funkar även på nyspolade klinkers...). Ska man stå hela dagen krävs bättre stöd än om man ska gå, så olika free/barfotavarianter hade jag skippat på jobbet. Foten kan inte jobba med dämpning själv när man står, och restauranggolv är ofta hårda. Uttrampad häl är inte roligt alls...
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Jag har inget tips om en specifik sko, men se till att du provar ut en som är mjuk och bekväm! Jag har jobbat på café hela sommaren, och då i mina "vanliga" gympaskor, och fick så fruktansvärt ont i ryggen att det knappt gått över än.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

De är gjorda för löpning, så att man skulle öka risken för tåfrakturer låter konstigt. Jag vet folk som har brutit tårna i vanliga sneakers också;)

Mina fötter mår aldrig så bra som när jag använder fivefingers. Oavsett underlag.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Merrell och teva samt Reebook walking-skor som redan nämnts. Obs att merrell har två typer av skor, en serie med platta mode-skor, de är inte dämpade. De andra är super för fötter med inflammationer (som mina). Har även ett par teva som är väldigt bra med bra dämpning, samt Reebook toning-skor med luftdämpning.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Reebok har ett par svarta modeller som funkar. Har provat två olika varianter i jobbet och bägge harvarit bra. Ena paret hade halkfri sula som var fantastisk (oil/slipresistent). Gick runt på is med dem och det kändes som jag hade dubbar på. Står i runda slängar 10-12 timmar per pass på jobbet.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Åh låter ju grymt!
Var hittar man sånna? :p
Jag kollade på Stadium idag men dom hade mest färgglada saker..
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Merell/teva vad är det? Jag fattar inte vart jag ska vända mig liksom..

https://www.google.se/search?client...an4AS07oHQBQ&ved=0CDEQ1QIoAA&biw=1024&bih=672

https://www.google.se/search?q=teva...P4gTDpoHwBQ&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=1024&bih=672#

Såhär ser de ut. När det gäller merrell är jag något av expert, ;) har provat i stort sett alla de har och har 10-15 olika sorter :o så om du hittar någon du undrar över kan du fråga här. :) borde få provision för alla bekanta jag prackar på de märkena.
Teva har jag två par, de verkar överlag vara rätt lika i sulorna. Bra uppbyggda med mycket dämpning och en extra mjuk platta under hälbenet.
Du hittar dem på nätet eller i sportaffärer och om du kollar på amazon så hittar du massor av modeller som inte finns i Sverige.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Jag tycker personligen om Nike free, men mina absoluta favoriter är Merrell peace glove, en barfotasko.
När jag inte använder ngra av dessa skor är det kängor som gäller tyvärr (jobbet). Men det som jag ville komma till i detta inlägg är just vikten av att ha en bra sula i skor som inte är barfotaskor. Läs på om Super feet sulorna. Du kommer älska dom. De är hårda och inte alls så där fräsiga som alla andra "bra" sulor. Dessa hjälper foten att behålla sina egna fettkuddar på plats för att ge en naturlig dämpning hos foten. Vääääl värda pengarna.


/En militär som provat det mesta inom skor och sulor.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Efter att ha jobbat på krogen i massor med år kan jag inte rekommendera dig någon sportsko över huvud taget. Joggingskor är till för att springa i, inte till för att tex stå i kassan i. Du behöver dessutom ett bättre stöd. Jag hade gått in på Ecco och testat deras modeller, för vad du vill ha är en sko med en platt sula, fast att den går upp lite i hälen. Du behöver stöd i tårna, inte att skon går upp där som en joggingsko gör.

Du behöver stabilitet och en sko som är lätt.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

Barfotaskor är nog inget för mig, måste tåla att få varmt tevatten på etc.
Men den där sulan, kan man ha den till alla skor? Vart får man tag på den?
Det är viktigt att skorna inte är varma och andas, blir sjukt varmt när man kutar runt inomhus.
 
Sv: Skor att stå och jobba i (café)?

dom har ingen butik man kan gå till? vill inte köpa skor utan att prova först :/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 947
Senast: Mabuse
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 629
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 348
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp