Skor att ta på sig själv

Positron

Trådstartare
Nu när det det ibland är så fint väder att dörren står öppen blir det väldigt mycket spring in och ut och jag skulle vilja hitta skor som barnet på drygt 2 år reder ut att ta på och av själv.
Vi har ett par gympaskor med kardborre men det är ju lätt hänt att tungan(känns konstigt att skriva men visst heter det så?) Korvar sig när han själv trycker ner foten. De är också lite tröga att få av och så har han inte riktigt greppat hur kardborren funkar.
Gummistövlar reder han ut men jag står inte ut med tanken på hur instängt det blir. Jag har själv aldrig gillat att använda gummistövlar:wtf:

Så har ni några tips?
 
Vår tvååring springer ut i stövlar eller Foppa! (Eller oftast sitter han på golvet och skriker efter hjälp då favvo skorna har kardborrband och som du säger korvar sig när man försöker själv... :-P )
 
Stövlar och foppa är favoriten när det springa ut och in här hemma, hon hör fått ett par sånna här nu, hon är 3 men en sån här modell är rätt enkel att ta av och på för de små
sko.jpg
 
Jag har ju inte ens tänkt på foppatofflor men det måste ju funka!

Jag har aldrig ägt ett par själv, är det stor skillnad på orginal och de man kan köpa lite varstans?
 
Jag har ju inte ens tänkt på foppatofflor men det måste ju funka!

Jag har aldrig ägt ett par själv, är det stor skillnad på orginal och de man kan köpa lite varstans?

Nu har jag aldrig haft några äkta crocs, men de som finns lite överallt har dugit gott för mig i alla fall. Att tänka på är att de är jobbiga att gå i om de är för stora, så prova dem innan. Barnstorlekarna är stora märkte jag, sonen har 27 i vanliga fall och vi fick gå ner till 25.
 
Jag har ju inte ens tänkt på foppatofflor men det måste ju funka!

Jag har aldrig ägt ett par själv, är det stor skillnad på orginal och de man kan köpa lite varstans?
Originalet är inte lika hala om de är blött och sådär! Skulle nog säga att de är stor skillnad men vet inte om jag tycker de är värt priset kanske?

Börja inte! Jag skull aldrig sätta på mig ett par... nu har jag mina jämt så länge jag inte ska lämna gården :D
 
Originalet är inte lika hala om de är blött och sådär! Skulle nog säga att de är stor skillnad men vet inte om jag tycker de är värt priset kanske?

Börja inte! Jag skull aldrig sätta på mig ett par... nu har jag mina jämt så länge jag inte ska lämna gården :D
Vi har bara grus på tomten än så länge så då borde det inte bli så halt:p och han lär ha gått upp i skostorlek innan jag fått min gräsmatta:meh: så vi testar ett par billigare till att börja med!

Det låter som jag och mina älskade birkenstocksandaler:D
 
Vi har bara grus på tomten än så länge så då borde det inte bli så halt:p och han lär ha gått upp i skostorlek innan jag fått min gräsmatta:meh: så vi testar ett par billigare till att börja med!

Det låter som jag och mina älskade birkenstocksandaler:D
Det finns massor av varianter av billiga foppa. Rusta har utan hål. Svettigt men bra i trädgårdslandet, Dollarstore har nog två modeller. Dom brukar ju inte kosta mer än 30-50 kronor.
Jag skulle nog mest kollat efter dom som har liiiite hårdare sula till ett mindre barn.
 
Nu när det det ibland är så fint väder att dörren står öppen blir det väldigt mycket spring in och ut och jag skulle vilja hitta skor som barnet på drygt 2 år reder ut att ta på och av själv.
Vi har ett par gympaskor med kardborre men det är ju lätt hänt att tungan(känns konstigt att skriva men visst heter det så?) Korvar sig när han själv trycker ner foten. De är också lite tröga att få av och så har han inte riktigt greppat hur kardborren funkar.
Gummistövlar reder han ut men jag står inte ut med tanken på hur instängt det blir. Jag har själv aldrig gillat att använda gummistövlar:wtf:

Så har ni några tips?

Inget svar på skofrågan i sig, men i mina kretsar kallar vi ”tungan” för plös/plösen :D (vad oerhört konstigt det såg ut i skrift O_o)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 047
Övr. Hund Vad har ni för förväntningar på hundar och dess ägare som är lösa på en inhägnad tomt? Om hunden springer längs staketet och skäller...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 163
Senast: domesticus
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 933
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 499
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp