Skor i stallet på vintern

Ajda

Trådstartare
Vad har ni för skor i stallet såhär års?

Jag har ett par stövlar från HKM i stil med höga uggs. Varma och vattentäta.
Men det ramlar in mängder med hö i dem varenda dag när man gör höpåsarna. Märker inget förens jag kommer hem och tar av mig dem. Ser ut som kriget i hallen och jag måste dammsuga ur dem. Aldrig varit med om att jag drar hem så mycket spån,hö osv som i år.

Det jag söker är ett par kängor eller stövlar som är varma, någorlunda vattentäta och inte stor öppning uppåt då. Vill inte heller att de är jätte tunga att ha på sig. Får inte kosta skjortan.
 
Inte vad du är ute efter tror jag men jag har dessa, fick dem i julklapp av sambon. Supervarma, inte alls tunga eller klumpiga utan väldigt mjuka och smidiga i gummit. Jag fryser sinnessjukt mycket om fötterna men dessa står pall. Får en del bös i skaften men det står jag ut med, brukar tömma dem i boxen innan jag åker hem.

Screenshot_20230114_203151_Samsung Internet.jpg
 
Vad har ni för skor i stallet såhär års?

Jag har ett par stövlar från HKM i stil med höga uggs. Varma och vattentäta.
Men det ramlar in mängder med hö i dem varenda dag när man gör höpåsarna. Märker inget förens jag kommer hem och tar av mig dem. Ser ut som kriget i hallen och jag måste dammsuga ur dem. Aldrig varit med om att jag drar hem så mycket spån,hö osv som i år.

Det jag söker är ett par kängor eller stövlar som är varma, någorlunda vattentäta och inte stor öppning uppåt då. Vill inte heller att de är jätte tunga att ha på sig. Får inte kosta skjortan.
Jeg har sett mange som tar boots med kardborre og setter på sine egne ben for å ikke få hø og flis i støvlene...
 
Vad har ni för skor i stallet såhär års?

Jag har ett par stövlar från HKM i stil med höga uggs. Varma och vattentäta.
Men det ramlar in mängder med hö i dem varenda dag när man gör höpåsarna. Märker inget förens jag kommer hem och tar av mig dem. Ser ut som kriget i hallen och jag måste dammsuga ur dem. Aldrig varit med om att jag drar hem så mycket spån,hö osv som i år.

Det jag söker är ett par kängor eller stövlar som är varma, någorlunda vattentäta och inte stor öppning uppåt då. Vill inte heller att de är jätte tunga att ha på sig. Får inte kosta skjortan.
https://www.instagram.com/reel/Cma-tnGBlkH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Kan varmt rekommendera Equipage New Paddock!
Billiga, varma, lätta, gillar dom, men gud vad hö trillar i och envetet fastnar och riktigt borrar sig in i innersockan så man blir höstucken titt som tätt, har inte hittat nån lösning förutom byxor som är vida nog att gå utanpå stövelskaftet, eller mjukisbyxor som bylsar upp i skaftet och fyller ut hålrummet runt benet så hö inte kan trilla i, eller vandringsdamasker men det känns för bökigt.
 
Vad har ni för skor i stallet såhär års?

Jag har ett par stövlar från HKM i stil med höga uggs. Varma och vattentäta.
Men det ramlar in mängder med hö i dem varenda dag när man gör höpåsarna. Märker inget förens jag kommer hem och tar av mig dem. Ser ut som kriget i hallen och jag måste dammsuga ur dem. Aldrig varit med om att jag drar hem så mycket spån,hö osv som i år.

Det jag söker är ett par kängor eller stövlar som är varma, någorlunda vattentäta och inte stor öppning uppåt då. Vill inte heller att de är jätte tunga att ha på sig. Får inte kosta skjortan.
Inte vad du frågar efter, men en kompis har bendamasker som hon trär på för att slippa hö och spån. Finns vattentäta varianter och i reflexmaterial så fyller de fler syften.
 
Muck boots! Absolut bästa vinterskorna jag haft. Lätta, sköna, varma med skaft som sitter åt runt benen och värmer då de är i neopren. Mina har hållit i 7 år och funkar bra ännu. Har dom varje dag från oktober till april/maj (bor långt norrut) både i stallet och vid övriga aktiviteter.
 
Billiga, varma, lätta, gillar dom, men gud vad hö trillar i och envetet fastnar och riktigt borrar sig in i innersockan så man blir höstucken titt som tätt, har inte hittat nån lösning förutom byxor som är vida nog att gå utanpå stövelskaftet, eller mjukisbyxor som bylsar upp i skaftet och fyller ut hålrummet runt benet så hö inte kan trilla i, eller vandringsdamasker men det känns för bökigt.
Vaaaa? Har aldrig fått in ett höstrå i mina? Beror förmodligen på att jag inte har något stort hålrum mellan benen och stöveln. Fetare ben än du, helt enkelt! :rofl:
 
Muck boots! Absolut bästa vinterskorna jag haft. Lätta, sköna, varma med skaft som sitter åt runt benen och värmer då de är i neopren. Mina har hållit i 7 år och funkar bra ännu. Har dom varje dag från oktober till april/maj (bor långt norrut) både i stallet och vid övriga aktiviteter.

Muck boots lever jag i och är jättenöjd.
Köp i så fall med högre skaft än dessa. De är varma men något vida upptill och det trillar in skräp. Men hållbara. Mina är några år gamla och lite slitna avseende fodret, så jag har lagt till ull-sulor och då håller de värmen.
1673806020089.png
 
Jag som vareviga vinter frusit tårna av mig (hur mycket ullstrumpor och termostövlar jag än haft på mig) är överlycklig över att jag fick ett par Muck boots av min sambo i födelsedagspresent. Jag har Muck Boot Women's Arctic Sport II tall boot i grönt och är supernöjd!
 
Jag har haft Muck boots och var jättenöjd första året, nu andra säsongen har båda stövlarna spruckit på baksidan där plasten vid foten övergår till neopren. Tycker att de borde hållit betydligt längre med tanke på priset. Ska köpa något liknande men med den skarven på ett smartare ställe.
 
Jag har haft Muck boots och var jättenöjd första året, nu andra säsongen har båda stövlarna spruckit på baksidan där plasten vid foten övergår till neopren. Tycker att de borde hållit betydligt längre med tanke på priset. Ska köpa något liknande men med den skarven på ett smartare ställe.
Mina Muck Boots har bara hållt en säsong vardera - haft två par. För dyra för att gå sönder så fort! Däremot mina Equipage New Paddock är inne på tredje året, tror jag, utan en skråma och de är ändå väääldigt mycket billigare.
 
Mina Muck Boots har bara hållt en säsong vardera - haft två par. För dyra för att gå sönder så fort! Däremot mina Equipage New Paddock är inne på tredje året, tror jag, utan en skråma och de är ändå väääldigt mycket billigare.
De ser ganska vida ut i skaftet?
 
Jag har ett par vattentäta stövlar med snörning från Ariat. Går högt upp på vaden. Jag är supernöjd :) Coniston Waterproof Insulated Boot är det. Ville specifikt ha stövlar med snörning och tycker dessa är toppen.
 
Jag har haft Muck boots och var jättenöjd första året, nu andra säsongen har båda stövlarna spruckit på baksidan där plasten vid foten övergår till neopren. Tycker att de borde hållit betydligt längre med tanke på priset. Ska köpa något liknande men med den skarven på ett smartare ställe.
Vad olika det kan vara. Jag är nog inne på typ femte säsongen nu. Kanske har kvaliten försämrats.
 
Jag bor i mina Muck Boot Chore sedan ett par år tillbaka. Alla gummistövlar jag köpte innan gick sönder (sprack) efter någon säsong men dessa har jag haft sedan vintern 2020. Tog en storlek över min vanliga och har en gel-innersula i för ökad komfort.
muckboot-chore-derwent-color-nej-464.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 100
Senast: Lobelia
·
Hästvård Såhär ligger det till. Vi har en liten shettis av okänd härstamning. Hon har varit hos mina svärföräldrar i 7år och enligt uppgift...
2
Svar
21
· Visningar
2 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp