Skor med stålhätta

fejko

Trådstartare
Finns det några skor, typ jodpurs, med stålhätta som funkar att rida i? Kom gärna med tips! Måste börja bli lite rädd om mina misshandlade fötter.
 
Finns det några skor, typ jodpurs, med stålhätta som funkar att rida i? Kom gärna med tips! Måste börja bli lite rädd om mina misshandlade fötter.
Jag använder Redback, https://redback.se/.

De har en trevligt dämpad sula och en rimligt bred läst. De är rimligt halkfria även i snö/något isigt underlag och håller ett flertal år trots hård stalltjänst med "starkare" gödsel än vad hästgödsel är.

Mina används året runt till allt, inklusive ridning, trädgårdsarbete och bärplockning. De är alltså så bekväma och stadiga (för mig), så att de även tjänstgör som vandringskänga och jaktkänga när det inte är plaskblött.

Jag anser att de är väldigt bekväma, och använder dem även som höst/vinterkängor till "stan".

När ett par börjar bli slitet, så köper jag ett nytt par, och använder till "fint", tills det föregående paret blivit riktigt trasigt...

Bluntstone har en hårdare sula, och känns stumma jämfört med Redback. De är också halkigare när det är minusgrader.
 
Jag har Mountain Horse Protectiv XTR light. En lättare variant av stålhätta då den är i aluminium. Har haft MH i många år förut men haft från Hööls och Jacson senaste åren. Mina fötter gillar dock MH bäst.
 
Ariat Heritage med stålhätta är nätt och ser ut som vilken ridsko som helst. Jag är väldigt nöjd med mitt par, haft i flera år och gillar dem skarpt :)
 
Ariat Heritage, Equipage i ett par olika modeller. Jag tycker själv att Blundstones är lite klumpiga att rida i
 
Jag älskar mina Ariat. Rider inte längre i skor utan har köpt ridstövlar men de fungerade väldigt bra till ridning :)
 
Även här Ariat Heritage. För mig måste de dock gås in ordentligt innan de är bekväma att gå och rida i om jag inte vill ha gigantiska köttsår på hälarna...Inne på mitt andra par nu men dessa slits mindre då jag numera rider (och gör allt annat i 🙈) i ridstövlar.
 
Ariat Heritage finns med stålhätta. De är stela i början men går ganska snabbt att gå in, och sedan är de utan tvekan de mest bekväma stålhätteskorna jag haft på mig :up:
 
Ariat Heritage finns med stålhätta. De är stela i början men går ganska snabbt att gå in, och sedan är de utan tvekan de mest bekväma stålhätteskorna jag haft på mig :up:
Är det bara jag som inte kan gå i Ariat? Det känns som att jag går i högklackat och det blir vingligt och ostadigt.
Har ett par som jag enbart har när jag rider bara för att de är snyggare, byter sedan direkt till andra skor när jag ridit klart 😆
 
Är det bara jag som inte kan gå i Ariat? Det känns som att jag går i högklackat och det blir vingligt och ostadigt.
Har ett par som jag enbart har när jag rider bara för att de är snyggare, byter sedan direkt till andra skor när jag ridit klart 😆
Hahah, den känslan har jag aldrig upplevt! Jag går milen i mina utan minsta problem eller ont i fötterna.
 
Hahah, den känslan har jag aldrig upplevt! Jag går milen i mina utan minsta problem eller ont i fötterna.
Imponerande! 😄
Jag köpte mina just pga att jag har problem med fötterna och fick höra från många att Ariat var så bra och stabila. Men nä, de är helt enkelt inte gjorda för mig 🙈
 
Håller Mountain Horse Protectiv XTR light? Haft den vanliga innan och varit nöjd men lättare skor hade inte varit fel.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
806
Utrustning Jag står och går mycket om dagarna och har rätt höga krav på mina skor. Hittills har jag varit ok nöjd med mina Ariat med stålhätta men...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: MayGrace
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 884
Senast: valy
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 334
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp