Skor med stålhätta

Då får man gratulera. Mina har varit långt ifrån kanon däremot. Det enda som varit okej är deras tröjor medans skor, ridbyxor och jackor varit usla om man jämför med andra märken i samma prisklass.

Mina egna erfarenheter gör att jag inte köper deras saker längre men ett starkt varumärke hjälper tyvärr rätt långt även om kvalitén är dålig.
 
Om DU ska ha den som stallsko så åk till en affär som säljer yrkeskläder (typ til snickare och elektriker osv) där lovar jag att de har massor av märken och modeller att välja på. Har ett par diadora skor med stålhätta i jobbet( i mina är det även spiktrampskydd och oljebeständighet), ser nästan ut som ett par joggingskor, jättesköna med bra uppbyggnad för foten och stötdämpning. I stallet räcker det med "bara" stålhätta, då är de lite billigare än de "ultrasafeskyddsskorna
" :)

Grolls tycker jag är en bra affär för sånt...
 
Om du inte är märkes fjolla så skulle jag rekomendera att gå till en affär där de säljer arbetskängor, har ett par (vet inte vad dom heter) funkar på vintern med sula och sockor, och de funkar på sommaren, de håller bra, pojkvännen har haft sina i typ tre, fyra år. och så har de nog plasthätta (blir ingen "kylskåpsefekt" i skon) och de kostar runt 500 spänn.. :bump:
 
Ett tag red jag i Getta Grips, men det var ju inte det bekvämaste...
Så jag gav upp i att hitta ridskor med stålhätta (för alla fick jag ont av) och köpte vanliga skor och såg till att kusarna inte trampade på mina fossingar :p
 
Har ett par Blundstones som jag haft sedan -97 och dom är verkligen väl använda ska jag lova, men dom är fortfarande i kanonskick och inte har jag varit noga med dom.
Så sådana kan jag varmt rekommendera. Visst dom kostar lite men i gengäld så håller dom kanon fint!!
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det några skor, typ jodpurs, med stålhätta som funkar att rida i? Kom gärna med tips! Måste börja bli lite rädd om mina...
Svar
16
· Visningar
1 242
Senast: Froreda
·
Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Noxos
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
676
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp