Skor till 1,5-åring

zassoo

Trådstartare
Vad har ni för tips på skor till en ca 1,5-åring nu i mars/april/maj?

I dagsläget har hon ett par vinterkängor från Superfit i storlek 21 som bara är några millimeter kvar på så det är dags att fundera på nya skor.

Ska man satsa på stövlar eller skor? Langa hit tipsen :D
 
Kavat Iggesund använder min 20mån när det inte är alltför blött och skitigt 🙂. Men det är ju såklart bra att ha stövlar också till regniga dagar
 
Stövlar och skor skulle jag säga. Fodrade gummistövlar är oslagbara just nu, vi köpte precis storleken större än de hon haft under vintern just för att det känns skönt att ha lite kyligare dagar under våren också. Stort plus för att de är enkla att ta på själv. Men det är att bra skönt att ha något mer skoaktigt när man ska göra annat än att vara ute och leka. Och ofodrade gummistövlar blir det också fram i vår.

Vi har något sånt här just nu. Blir nog något mer gympaskoaktigt framöver också.
ds_332196_a_g.jpg
 
Viking Ultra, mina barn har använt sådana från höst till vår nu i många år.
Vattentäta, bra sula, lätt för dem att hoppa i och ur. Varma vintertid men verkar fungera både höst och vår också. Ja sommartid i regnet också :)

Köper inga andra stövlar längre :)
 
Kavat Iggesund eller Reima Passo har vi haft till våra barn under vår och höst. De är vattentäta mot regn. Men ska det hoppas i vattenpölar så har vi haft tunna gummistövlar och varma strumpor.
 
Kavats gympaskor (eller skor öht) har inte goretex :) Som tur är! Är de enda goretexfria vattentäta barnskor vi hittat.
Det är ju bra eftersom goretex inte är så nyttigt! Trodde dock det var goretex eftersom de är lite vattentäta :) Men bra att de har annat som gör de vattentäta :)
 
Viking Ultra, mina barn har använt sådana från höst till vår nu i många år.
Vattentäta, bra sula, lätt för dem att hoppa i och ur. Varma vintertid men verkar fungera både höst och vår också. Ja sommartid i regnet också :)

Köper inga andra stövlar längre :)

Samma här! Kör en storlek större på hösten så kan sonen ha sula plus extra socka i under vintern, till våren plockas sulan ur och sen används stöveln över vår och även sommar. På hösten börjar vi om med en ny i större storlek.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 516
Senast: Buongusto
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 649
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 995
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp