aglaonema

Trådstartare
Jag märkte i affären att storlekarna står skrivna på olika sidor av skorna varför det? Är det någon skillnad mellan höger respektive vänster framsko/ baksko?
 
Betyder det att man ska köpa skor som är märkta med storlek på olika sidor och inte på samma sida?
Japp. Vanligtvis med de märken som min hovslagare använder på mina hästar så sitter siffran på yttersidan av hoven när skorna är på iaf. Det kanske kan skilja med andra märken men så brukar det vara på mina iaf.
 
Jag råkade köpa skor som är märkta på samma sida då dom hängde ju bara fritt bredvid varandra var alltså inte ihopparade går dom då inte att använda?
 
Jag råkade köpa skor som är märkta på samma sida då dom hängde ju bara fritt bredvid varandra var alltså inte ihopparade går dom då inte att använda?
Praktiskt att bara kunna köpa högerskor om hästen har dille på att trampa av sig just höger.
Annars är det olika, vissa butiker går det inte att bra köpa en sko utan måste köpa både höger och vänster och andra kan du köpa en.

Jo går att använda men åk och köp 2 skor till andra hoven också.
 
Det är kerchaert, sen undrar jag också om det är någon skillnad hur man kombinerar bak/framskor endel heter ju special t. ex. Kanske bäst att köpa skor som sitter fast i varandra då, finns ju olika modeller också som kunder kan ha flyttat runt mellan hyllorna.
 
Behöver du alltid köpa skor själv när hovslagaren kommer?
Verkar jättesvårt och bökigt!
Just denna hovslagare vill att man köper skor själv. Det finns inte så mycket hovslagare nuförtiden, hade en annan som skulle både ha lugnande till hästen plus extra betalt för att hästen var svår att sko. Skulle man ta hovslagare längre bort ifrån skulle det innebära högre bränslekostnader dessutom brukar dom vara väldigt fullbokade. Dom som finns här i närheten är dock inte så erfarna, inte hållit på så länge.
 
Just denna hovslagare vill att man köper skor själv. Det finns inte så mycket hovslagare nuförtiden, hade en annan som skulle både ha lugnande till hästen plus extra betalt för att hästen var svår att sko. Skulle man ta hovslagare längre bort ifrån skulle det innebära högre bränslekostnader dessutom brukar dom vara väldigt fullbokade. Dom som finns här i närheten är dock inte så erfarna, inte hållit på så länge.
Låter jobbigt! Tråkigt att ni har ont (mer än vanligt kanske) om hovslagare!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 410
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag köpte för ett tag sen skor. Sketchers. Otroligt sköna, men undantag av att de är lite låga för mina höga stortår. Mina stortår...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
507
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 533
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp