J

jollebus

Är det någon som vet om man kan använda "easyboots" eller liknande istället för att sko hästen inför tävling?

Nej, hästen måste vara skodd för att få starta. Får man en tappsko får man använda en EB eller liknade som "reservhjul".
// Linda

J

jollebus

Det var ju tråkigt! :(
Hoppas det ändrar sig snart.. Jag har hört att andra länder börjar ta bort det tvånget.. :)
Tack för hjälpen iaf! :bow:

D

_Dieldi_

Man får alltså inte starta om man har hästen oskodd bak eller är jag ute å cyklar?

Nej man måste ha hästen skodd runt om på alla 4 hovar. Som Linda sa - tappar hästen en sko får du använda en easyboot som nödlösning, men du ska sätta på en vanlig sko så fort du kan.

Liknande trådar

Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 676
Senast: Corax
·
Kläder & Bli fin Behöver nya skor till vintern men vet inte vad jag ska ha. Är väldigt frusen så behöver skor som verkligen håller värmen samtidigt som...
2
Svar
26
· Visningar
900
Senast: Springer
·
  • Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson och hästen Zuccero siktar på medalj under hoppnings-EM i Milano. Men tävlingen är inte den enda utmaningen ekipaget...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag köpte för ett tag sen skor. Sketchers. Otroligt sköna, men undantag av att de är lite låga för mina höga stortår. Mina stortår...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar