Constance

Trådstartare
Min vovve har jag med mig på uteritter ett par gånger i veckan. Det har inte fastnat någon snö att tala om mellan trampdynorna, men nu har det börjat göra det..och han störs av det, han sätter sig ner och gnager. Han gnager tills det gör ont (biter sig själv).. Sen kan han springa en bit till, men sen måste han sätta sig ner igen. Jag antar att det är obekvämt att ha snön mellan trampdynorna..

Jag har tankarna åt att köpa någon form av skor till honom. Är det någon som kan rekommendera några?

Det är en schäferkorsning, hanne, 4 år som ska ha dem så de måste vara ganska stora :)
 
Sv: Skor

Jag har ingen erfarenhet av skor att dela med mig av men tänkte höra om det inte går att smörja in tassarna med något så snön inte fastnar lika mycket?
 
Sv: Skor

Vad skulle det kunna vara? Jag har provat lite olika, Helosan, Idomin (vilket han älskar), 4Ess Hästsalva...


Men hunden försöker bara slicka bort det... Om jag smörjer in tassarna och innan jag har hunnit ut ur stallet och hoppat upp på hästen så har han hunnit slicka bort det från minst två tassar...
 
Sv: Skor

Klipper ner håret och penslar på olja.

Tossor skulle sitta på exakt så länge som det tar för honom att riva av sig dem.
 
Sv: Skor

*kl*

Finns läder"skor" på gran**ården som man fäster med kardborre band..om han nu vill ha på sig dom..min plockar av dom direkt
 
Sv: Skor

Jag köpte ett slags spraybalsam!
Vacker Tass heter det.

Funkar faktiskt över förväntat på vår golden.
Smörjer även in ben,mage, svans.
Ja nästan halva hunden :D
det fastnar stora snöbollar lite här och var!
 
Sv: Skor

Syr fleece sockar av en billigt köpt fleece filt från Rusta ca 10 kr och en halv meter karborre fån jysk för under 20 lappen.

voff-003_20821989.jpg
 
Sv: Skor

Hur bra är fleece när man ska tassa runt i snön? fastnar det inte nå snö??
 
Sv: Skor

Fleeceskor är det bästa. Hunden får även grepp med klorna genom fleecet. Räkna med att en försvinner då och då så det är smart att sy egna billigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 895
Senast: SiZo
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp