Bukefalos 28 år!

Skorpa som inte ramlar av!!

N

Nina83

Min häst fick ett sår på benet den 2/8, och det var problem med att få det läka. Efter ca 2 veckor togs veterinär ut och hon gav instruktioner. Benet lindades då såret stog ut, och efter ca 2 veckor av lindande etc så slutades det linda då flugorna var borta från vår värld. :devil: Såret torkade upp jättesnabbt och bra, och det blev en stor tjock skorpa på såret. Nu har den skorpan suttit i ca 2 veckor, den har blivit mindre, det har den, men ska den inte trilla av någon gång?? :crazy: Men jag antar att den trillar av när såret under är helt läkt eller? Jag börjar ju undra..

Kan ngn lugna hönsmamman Nina? :cool:
 
Det är precis som med oss människor. När såret är färdigläkt ramlar skorpan av. Men det kan ta tid.
 
Okej, tack! :) Jag tycker bara det är konstigt att den sitter så länge.. men men, får härda ut! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 022
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej, jag har köpt en fin 5g för ca 2,5 månader sedan. Han står i stallet där vi köpte honom då stallägaren sålde honom åt en annan, han...
Svar
17
· Visningar
2 516
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp