Bukefalos 25 år!

Skorpa som inte ramlar av!!

N

Nina83

Min häst fick ett sår på benet den 2/8, och det var problem med att få det läka. Efter ca 2 veckor togs veterinär ut och hon gav instruktioner. Benet lindades då såret stog ut, och efter ca 2 veckor av lindande etc så slutades det linda då flugorna var borta från vår värld. :devil: Såret torkade upp jättesnabbt och bra, och det blev en stor tjock skorpa på såret. Nu har den skorpan suttit i ca 2 veckor, den har blivit mindre, det har den, men ska den inte trilla av någon gång?? :crazy: Men jag antar att den trillar av när såret under är helt läkt eller? Jag börjar ju undra..

Kan ngn lugna hönsmamman Nina? :cool:

F

Fakal

Det är precis som med oss människor. När såret är färdigläkt ramlar skorpan av. Men det kan ta tid.

N

Nina83

Okej, tack! :) Jag tycker bara det är konstigt att den sitter så länge.. men men, får härda ut! :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har köpt en fin 5g för ca 2,5 månader sedan. Han står i stallet där vi köpte honom då stallägaren sålde honom åt en annan, han...
Svar
17
· Visningar
2 034
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
2 905
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
2 613
Hundhälsa Hittade idag en väldigt liten fästing (suttit i max 2 dagar) vid min hunds käke. Och den sitter mitt i ett öppet sår, antagligen har...
Svar
4
· Visningar
5 284

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Allmänna fodertråden

Hästrelaterat

• Pass vid avlivning
  • Födda 2017 del 3

Omröstningar