Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

T

t-justice

Hej.
Min travare trampar av/vrider till framskorna hela tiden.
Jag har provat att lägga in dom lite men han får ändå tag den rackaren.
Har tunna guldskor på honom.
Känns inte som jag kan kapa dom bak då förloras ju traktstödet.
Nåt tips??:banana: SVERIGE!!

Sv: Skotapp.

lägg in dom det som gå utan att det felar , flappsko , boots , fila av traktarmarna så dem blir runda... jadu finns mycket man kan prova.. annvänd fantasin - alla sätt är bra utom de dåliga :idea:

J

jari

Byt skor..
Fästet gör så att dom vrids av + att det är så lite matrial i sömhålet så det klipper av sömmen när skon vrids. Som en plåtsax ungefär..

ameo

Moderator

En sak man kan göra för att minska antalet avtrampade skor är ett underlätta överrullningen lite mer. DÅ hinner framhoven undan innan bakhoven kommer och kliver på skoarmen.
Fast det är ju förstås en avvägningsfråga, om man kan göra så utan att "sabba" balanseringen...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5530 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
2 093
Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
325
  • Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 636
Kropp&Själ Hej! Gjorde en tråd här för ett tag sedan om mitt ex. Vi var i ett väldigt ”toxic” förhållande har jag insett nu och han behandlade mig...
Svar
2
· Visningar
863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • Hundgårdar

Hästrelaterat

Omröstningar