Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Nu är det kokta fläsket stekt!

Jag är dräktig!

Har absolut ingen koll på hur långt gånget jag är, vet bara att jag hade min sista mens före den 18/6 :crazy:
BM trodde utifrån det hon kunde känna och min beskrivning att jag är i v. 12-14.

Måste erkänna att jag är korkad, men jag trodde att jag mått konstigt för allting annat som händer runtikring.
Mensen har jag inte ens tänkt på eftersom jag jobbat som en gnu hela sommarn, bråket med sambons ex som tagit MKT tid osv.

Sambon är inte direkt överlycklig utan tycker att tajmingen är allt annat än bra.
*Jag pluggar färdigt i December, sen vet jag inte hur lång tid det tar att få mig ett jobb.
*Sambon har precis blivit arbetslös.
*Bråket med sambons ex.

Jag kan till viss del hålla med honom, och hade jag inte varit lika långt in i grav. så hade abort varit ett val. Men det känns inte som det i nuläget :smirk:
Kanske för att jag är så himla säker på sambon som pappa, jag märker ju hur fantastisk han är med sin son (och andras barn)

Vi har ett fantastiskt stöd från min släkt, mamma snörvlar titt som tätt av glädje, för att sen fräsa att jag minsann inte får göra abort.
Ekonomin ska vi inte bry oss om, säger hon.. för dom ska minsann se till att vi klarar oss (Hon är egentligen rätt så söt mamma, men det gör inte funderingarna lättare precis)

Det som är mest pissigt är att Sambon är rätt så "skadad" av sitt ex.. och det är jag som får skit för det.
Jag kan iofs förstå att han är rädd att bli ensam med två barn, men å andra sidan är hon och jag inte ett dugg lika..och jag gillar inte att bli dömd på förhand.
Jag tycker att han borde ha märkt det på hur jag är med hans son, jag har verkligen gjort allt jag har kunnat för sonen.. både ekonomiskt och genom att finnas där.. jag tog på mig en stor del för att fixa hans boende och skolgång här tex.
Jag har fixat advokat tills utredningen startar osv.

Men sen så är jag LIVRÄDD! Jag har ju inte vetat om att jag varit med barn, så jag har rökt/snusat som vanligt, tagit mig en grogg (5st under sommaren) osv.
Så nu är jag livrädd att jag har gjort ngt som skadat barnet :cry:
Tänk om jag blir en urhemsk mamma?
Många funderingar helt klart!!

Puh.. jag tror jag behövde skriva av mig lite :crazy:
 
Sv: *Skraj*

Grattis till dräktigheten! :bump: :bump:

Jag tror du säkert blir en bra mamma! Tycker inte du ska lasta dig för det du drack osv innan du visste om det. Det gör ju ändå ingen nytta nu. Däremot kan man ju vara duktig resten av tiden. :D

Jag kan inte riktigt säga något om huruvida det är bra eller ej att skaffa barn i din nuvarande situation, det lämnar jag till andra kloka och erfarna bukefalister. Men jag kan iallafall önska dig lycka till med din lilla kalaskula. :D

:)
 
Sv: *Skraj*

Tjohooooo grattis! :bump:

Men du, tänk inte på det som är gjort, för det kan du inte göra något åt. Ta det från nu istället. Inget blir ju bättre av att du mår dåligt, även om det inte är jättebra att snusa, röka och dricka grogg. Om det kan göra dig lugnare kan jag tala om att jag var stupfull på en klubbfest innan jag visste att jag var gravid med Tom (åt p-piller), och han är normal. Visst finns det de som blir skadade av alkohol, men det handlar oftast om långvarigt drickande.

Ta det piano och gläd dig istället är mitt råd. Enkelt va? ;)

Trassligare med sambon och exet, där har jag inga bra tips. Du får en kram istället! *varför finns det ingen kramsmiley*
 
Sv: *Skraj*

Jag har som tur är, lugnat ner mig sen nåt år tillbaka med drickandet :P
Inga vilda krogrundor längre för min del, det fick jag nog av tidigare.
Men jag känner mig sååå korkad för att jag inte begrep hur det låg till tidigare.
Rökningen föll bort av sig självt under sommarn nångång. Det blev att man tog sig en rök på jobbet men inte annars. Så det var inga problem att sluta.
Snuset var värre!

Tack för dina ord .. dom värmde!!!
 
Sv: *Skraj*

Tack.. tror du också att det blir ett fuxföl som kommer ut? *Övertygad* :D
Ska iväg på abortmott. på onsdag för ultraljud och samtal..*nervös som satan*

Hihi..jag ska beställa ett piano och vara glad ;) tack för rådet!

Mjo.. kramar vill jag ha.. massor av kramar! :)

Trassel är mitt motto här i livet.. vad skulle jag göra utan mitt trassel? *fundilerar*
 
Sv: *Skraj*

Grattis :love:

Har du bara rätt pappa så ordnar sig resten på något vis.

Kanske är det här den push som behövs för att ni en gång för alla ska kunna reda ut gnisslet pga hans hjärnspöken från tidigare förhållande.
 
Sv: *Skraj*

Jag tror att det bara finns en väg för dig.
Att behålla barnet.

Om du inte behåller detta barn, så är jag rädd för att du kommer att gräma dig över det resten av livet.
Det brukar faktiskt lösa sig.
Och när det har löst sig, så kommer du att vara glad över detta barn.

Så grattis, faktiskt.
Du verkar så handlingskraftig att jag tror att du bara reder ut det hela.
 
Sv: *Skraj*

GRATTIS!!!!

Det här kommer att bli svinbra, fick såna där lyckokänslor i magen när jag läste att du är dräktig :D

*KRAMAR*
 
Sv: *Skraj*

Min mamma visste inte att hon var gravid förrän i 5:e månaden. Hon var jättesmal, och hade tillstymmelsen till en kula bara som hon gjorde allt för att banta bort. Att hon skulle vara gravid var en omöjlighet pga kroppsliga skäl, så det reflekterade hon inte ens på. Hon bantade, fastade, groggade hejdlöst, rökte som en borstbindare.....
Hon började få väldigt ont i magen, otroligt ont, så hon åkte till läkaren som rådde henne att ta magnecyl. Hon reagerade över att mensen var MER oregelbunden än vanligt, hon hade ju inte fått någon, och fick medicin som skulle sätta igång mensen....

En natt hade hon så ont i magen så hon åkte till akuten, där tog de gravtest, det var negativt, och skickade hem henne med Treo Comp.

Tre dagar efter hade hon fortfarande väldigt ont så hon ringde och sjukskrev sig på jobbet och hennes arbetskamrat frågade om hon var öm i brösten....... och om hon hade mjölk.... Mamma klämde och då sprutade det mjölk......
Gick och gjorde gravtest på apoteket och det var så positivt som det bara kunde vara... hon gick till BM som kunde göra ultraljud på en gång. Hon beräknades föda om 4 månader :eek:

Hon slutade dricka, men fortsatte röka och gå på fester och så.
Hon var orolig för att medlet för att sätta igång mensen och alkoholen skulle skadat mig, men icke! Jag föddes frisk.... :banana:

Jag tror inte att det är någon fara alls! Barnet mår nog prima och du kommer bli en underbar mamma!!! :love:

Stort grattis!!!! :bump:
 
Sv: *Skraj*

Grattis! Ta det med ro. Du kommer att överleva som vi andra och till och med njuta av det ska du se. Att sambon är arbetslös i dag hinner väl ändra sig tills dess att barnet är fött, inte så mkt att hänga läpp för. Du hinner plugga färdigt och säkert ut och jobba lite innan förlossningen. Vet inte hur låg din SGI är idag men nog ska ni väl kunna hanka er fram på ett eller ett annat sätt de första månaderna och sedan kan du börja jobba tidigt och sambon vara pappaledig om han fortfarande är arbetslös. Det är ju de regeringen vill eller hur ;)
Nej skämt o sidå, tänk efte ordentligt innan du gör något som du måste ångra dig över. Att du rökt och druckit lite kan du inte göra något åt idag utan gläd dig istället åt att du kan göra barnet en tjänst genom att sluta på en gång.
Grattis en gång till :) Vi får nästan starta upp en tråd på avel om detta, vilka märrar som tagit sig vid fri betäckning :rofl:
 
Sv: *Skraj*

Börjar med att säja GRATTIS!!! Min man var som din kille var - skadad av sitt ex och jäätetvär mot ett till barn. Jag kom tillsist på att han var rädd att hans dotter skulle hamna "utanför". Så jag berättade att varje barn har sin plats i en familj. Mina söner har sina, hans dotter har sin och vår dotter sin. Så kommer det alltid att vara, ingen kan komma och ta deras plats! Och jag är inte "hon"! JAg kommer att finnas här "forever and ever" :D
Tillsist så blev allt bra, och nu funkar allt mycket bättre. Även med exet!!

Så ska jag sluta med att skrämmas lite;)
Min kompis syster blev gravid, utan att veta när. Så hon fick gå på ultraljud för att bestämma gravlängden. Hon var i vecka 20!(halvtid) och det var trillingar :banana:
Det blev en rätt kort graviditet innan 3 små tjejjor kom, exakta kopior av varandra:) Enäggs, alltså:)
 
Sv: *Skraj*

*fnissar* just nu är det lite svårt att njuta av det hela.. spydde som en gris nyss :o

Men det låter bra det du säger *bugande smiley*
 
Sv: *Skraj*

Ah du säger samma som min mamms :D
Jo jag är helt och hållet övertygad om att han är rätt som pappa.. och annat ;)
 
Sv: *Skraj*

Jag tror att det bara finns en väg för dig.
Att behålla barnet.

Om du inte behåller detta barn, så är jag rädd för att du kommer att gräma dig över det resten av livet.
Det brukar faktiskt lösa sig.
Och när det har löst sig, så kommer du att vara glad över detta barn.
*************
Och där slog du just huvudet på spiken :bow:

Blev jätteglad för dina sista rader :love:
 
Sv: *Skraj*

Tack vännen..
Tror du också att det blir en fux?
Jag tror det..med bläs och 3 helstrumpor.. den fjärde hinner h*n inte dra upp mer än till kotan innan det är dags att titta ut :angel:
 
Sv: *Skraj*

Det är bara att du skriver om det är något du fundrar på....... finns här!
Stor kram!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 900
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 279
Senast: Petruska
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 085
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp