Skrapskydd

Buzzter

Trådstartare
Jag har ingen broddmatta i min transport, min nya häst blir lätt otålig och står och skrapar innan urlastning/efter ilastning och eftersom jag kör en del med brodd är jag orolig att mattan ska förstöras. Jag tror att han kommer skrapa mindre och mindre ju mer van han blir att åka men funderar på lösningar, jag kollade med min Fautrasleverantör och deras broddmattor är rätt dyra, finns det andra alternativ?
 
Jag har ingen broddmatta i min transport, min nya häst blir lätt otålig och står och skrapar innan urlastning/efter ilastning och eftersom jag kör en del med brodd är jag orolig att mattan ska förstöras. Jag tror att han kommer skrapa mindre och mindre ju mer van han blir att åka men funderar på lösningar, jag kollade med min Fautrasleverantör och deras broddmattor är rätt dyra, finns det andra alternativ?
Vad menar du med rätt dyrt? Frågan går inte att besvara utan att få iallafall ett hum om vad du anser vara dyrt.
För övrigt så sliter ju broddarna på golvet vintertid även utan att hästen skrapar.
 
Transportband, som bytts ut? Kanske skroten har något lämpligt?
Jag har precis samma problem och lade ut en fråga på Facebook.
 

Liknande trådar

Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 282
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp