Bukefalos 28 år!

Skrattduva!!

P

Pytte

Jag hade en skrattduva :) när jag var liten, och skulle nu vilja skaffa mig en igen, men har upptäckt att det inte var så lätt att få tag på information! Är det någon därute som haft, har eller vet mer om skrattduvan, eller någon annan duvras som är någorlunda liten och har ett trevligt lugnt temprament?
Jag har även haft undulater(skräniga och vilda) och en nymfparakit (blyg och ensamvarg) men har aldrig blivit helt nöjd, för trots oändliga timmar av tålamod framför och vid buren, massor av tips om hur man gör en fågel tam, har jag inte lyckats få den så tam som jag önskar. :confused:
På gården har vi ju även en hel del höns, och de blir dumtama bara man ger dem en skivabröd och kliar dem under hakan... Nu är alltså min förhoppning att skrattduvan kanske kan bli sån! Har du några erfarenheter eller känner du till någon annan fågel somblir lätt tam?
Kruxet är att jag bor ganska litet så även om fågeln självklart får vara ute och flyga mycket, kan jag inte ha en enorm bur, så stora papegojor och annat går inte...

Finns där kanske även någon som vill sälja sin bur av större modell? Den jag har är lite skev och ving...
Tack för tips och råd!! :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har zebrafinkar just nu och ska ha lite fler finkarter längre fram. Jag skulle dock gärna vilja ha någon fågel jag kan hålla på med...
Svar
6
· Visningar
2 910
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Jag är sugen på att skaffa en igen... :) Hade det när jag var liten och bodde hemma och den blev så tam och social, jätterolig! Tycker...
Svar
4
· Visningar
11 731
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp