Bukefalos 28 år!

skriiiiiiiii

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Är gravid i V13+1 och har hitills gått upp 9kg :eek: . När tar det stopp, hur stor kommer jag att bli, fostret är ju inte ens större en ett äpple ännu! Bär jag på en elefant? Börjar bli nervös för denna viktuppgång är orolig för graviditetsdiabetes och likn. Hur mycket har ni gått upp i vikt?
 
Sv: skriiiiiiiii

Ha ha, slutade väga mig när jag gått upp 25 kg med båda...
 
Sv: skriiiiiiiii

Ehum... :o Jag är i vecka 19 (+6), och jag har gått NER 5 kg och sen gått upp 1... Så jag har "motsatta" problemet. Folk börjar tro att jag berättade innan befruktningen :rofl: eftersom det inte syns än. (Berättade i vecka 10).

Fast nu har matlusten återvänt, så det lär väl skena iväg snart.

Jenny
 
Sv: skriiiiiiiii

Oj då! Har du mått mycket illa och spytt, eller hur har du gått ner så mycket i vikt? Vad säger din BM om detta?
 
Sv: skriiiiiiiii

Magdalena skrev:
Ha ha, slutade väga mig när jag gått upp 25 kg med båda...
Hur långt gången var du när du gått upp 25kg? Det känns som om jag kommer att vara där inom kort *suck*!
 
Sv: skriiiiiiiii

Oj, det var en hel del extra vikt redan. Jag är i vecka 19+1 och har bara gått upp 3-4 kg, fast jag känner mig jättetjock, larvigt jag vet.
Hur äter du nu jämfört med innan du blev gravid? Rör du på dig någonting?
Så tidigt i graviditeten går det inte åt någon extra energi öht istort sett, jämför med dräktiga ston, hihi.
Hoppas att viktuppgångstakten avtar snart för dig så du slipper alltför mycket extra bagage.
 
Sv: skriiiiiiiii

Jag har oförskämt mycket tur och har inte spytt en enda gång! :) Däremot så gjorde graviditeten att all mat blev "äcklig" och jag gick från att ha varit stor konsument på C*cacola (typ 1½ liter/dag) till att inte dricka någon cola alls. Och det var väl det + att jag började äta "nyttigare" som gjorde att vikten sjönk istället för ökade. Det konstiga är att jag nästan helt slutat röra på mig (på grund av fibromyalgi värk), men ändå gått ner i vikt. Och det märks å kläderna att det är nedgång i "fett".

BM säger inget än så länge, har itne varit och vägt mig sedan invägningen. Och innan jag ser henne igen i vecka 25 så lär jag nog ha ökat mer. Har lite panik över att gå upp i vikt, men det är ju rätt naturligt att man gör det, så det är nog bara att bita ihop. ;)

Jenny
 
Sv: skriiiiiiiii

Jag är nu i v 41 + 0 (KOM UT BEBIS!!!) och har gått upp ca 12 kg. Känner mig nöjd över att det inte är mer då jag förhoppningsvis kommer att kunna bli av med det mesta ganska fort. Men känner mig helt enorm i alla fall.
Den största viktökningen brukar komma mellan v 20-30 ungefär, så var det för mig också. Efter v 38 har jag nästan inte gått upp nåt alls.

Äter ganska mycket mat men försöker hålla nere på annat. Saltlakrits är dock ett måste. Motionerar inte så jättemycket men tar visserligen hand om 4 hästar per dag så det gör väl sitt till.

Vildvittra
 
Sv: skriiiiiiiii

Hur jag åt innan: Extremt nyttigt kan man väll säga. Höll diet är ett annat sätt att beskriva det på. Inget bröd, ingen pasta, ingen snabbmat. Frukost: Oftast mycket frukt av olika sorter, ibland keso och en skink bit. Överdagen köttbit med mycket sallad och grönsaker. Under kvällarna ungefär samma som frukost.

Jag har extremt lätt för att gå upp i vikt :mad: . Vägde innan 60kg till mina 172cm. Nu vägde jag 69 hos BM förra vecka, vägde mig dock i morse och har just insett att jag gått upp ännu mer, väger över 70kg :eek: . Jag har nog gått upp 11kg och är i V13 +3!

Har mått så illa hela graviditeten men inte spytt så mycket. Men mår illa 24-7 :( . Har insett att det enda som hjälper är att äta. Har haft svårt att få i mig proteiner, men mackor går bra *urk*.

Promenerar varjedag, men kan inte powerwalka, kondisen försvann samma dag som testet var positivt, flåsar värre en värst. Har egen häst som jag tömkört mycket i början (han är två år), men sedan en månad är han iväg på hingstbete.

Jag kommer att väga 100kg innan den här graviditeten är över :cry: .

Ska jag vara ärlig så känns det jättejobbigt, jag vill inte bli FET!
 
Sv: skriiiiiiiii

Fet och gravid är två helt olika saker.
Är du gravid så kommer du gå upp, den viktökning som kommer tycker jag du ska koncentrera dej på efter barnet är fött.
 
Sv: skriiiiiiiii

Du har inte dålig kondis utan blodtrycket kan sjunka rejält i början och det gör en ursvag! Jag är i veckan 14 nu med andra barnet och svullna typ i vecka 5 :o ser ut nu som i mån 5-6 med första barnet, MEN kulan på magen är fett ja la på mig pga nedstämdhet i höstas/vintras och trot eller ej men den håller på att minska! Vad som hjälp mig den senaste veckan är 1 max 2 drinkar av NOKA diet per dag (Inte för att banta) utan för att jag mår så jä*a bra av den ! Allt man behöver i den och inget som kan störa magen och få den att jäsa! Förr gången gick jag upp 15 lg sammanlagt och efter födseln var 5 borta, efter 2 veckor oxå 5 kg vatten ( hade preeklampsi mot slutet) och efter 6 mån de sista 5 kg :banana: Nu har jag redan gått upp 3 kg sedan sist....säkert mer nu! Men jag oroar mig inte för amning är ngt så hiskeligt förbrännande för kroppen och det på rätt ställen :banana:

Och var lugn, din viktökning stannar av lite ett tag snart ;)
 
Sv: skriiiiiiiii

Jo, fet och gravid är skillda saker. Jag är fet nu. Fostret väger inte många gram ännu, och jag får inte mina byxor över låren. Magen väller ut och inte för att fostret har tagit plats.

Anledningen till att jag är skraj är att det blir så mycket jobbigare att vara gravid OCH FET. Dessutom så är jag rädd att få graviditetsdiabetes för att jag blir för stor.

Jag har redan gått upp mer i vikt än vad många av mina vänninor gjort under hela deras graviditet :cry: !
 
Sv: skriiiiiiiii

(Jag känner mig inte som rätt person att säga att du inte ska bekymra dig om din vikt, men dock.) För det första, jämför inte dig själv med hur mycket vänninor och vi här på buke har gått upp, det är inte jämförbart eftersom vi är olika. Och kanske är det så att du går upp det du ska NU medans jag kommer att skena iväg viktmässigt i slutet av graviditeten.

Du verkar ha koll på vad du äter, och då tror jag du kan vara lugn för att du inte blir för "fet" utan det är bara kroppens sätt att lagra upp inför bebisens tillväxt och förbereda sig för amningen.

Jenny
 
Sv: skriiiiiiiii

är i 11+3 jag och har gått upp 7 kilo tror jag (vägrar ställa mig på vågen ;) ) så du är inte ensam :) Men va sjutton, det kan man ju gå ner sen då man klämt fram underverket!
 
Sv: skriiiiiiiii

filiduttan skrev:
är i 11+3 jag och har gått upp 7 kilo tror jag (vägrar ställa mig på vågen ;) ) så du är inte ensam :) Men va sjutton, det kan man ju gå ner sen då man klämt fram underverket!
Okej, då ligger vi på ungefär samma uppgångs kurva, 7kg var vad jag hade gått upp i samma vecka som du! Vda hade du för start vikt och hur lång är du?

Hur äter du nu, och vad är skillnaden mot före graviditet? Motionerar du något?
 
Sv: skriiiiiiiii

jag skulle inte orora mig så mycket för vikten, det verkar som att du vägde snäppet för lite före graviditeten så en del av extravikten får du se som att kroppen försöker komma i "jämvikt".
Vissa går upp tidigt men ökar inte speciellt mycket, andra står nästan stilla och sätter fart i slutet.
Det är viktigt att inte banta under graviditeten eftersom farliga ämnen som suttit lagrade i fettvävnaden då kan frigöras.
Jag har själv gått upp 11 kg (är i v. 30 m, tvillingar), jag låg dock ca 7 kg över idealvikt innan graviditeten så jag räknar det som att jag gått upp 16 kg. Jag fokuserar mig på att äta så att jag och bebisarna mår bra (vilket tyvärr inkluderar att tillfredsställa ett ökande sötsaksbehov jag inte haft innan) och är inte fanatisk på något sätt. Jag tror allt ordnar till sig efter födseln!
 
Sv: skriiiiiiiii

vägde 67 kilo innan 170 lång. skillnaden är att jag mått så piss att jag mest legat i sängen och stoppat illamåendet med att äta äta äta..... nu är jag på bättringsvägen och tycker mat är äckligt haha så nu får jag tvinga i mig mat istället *skratt* undviker vågen, tänker inte fixera vid antal kilon plus :)
 
Sv: skriiiiiiiii

Blixtra skrev:
Hur långt gången var du när du gått upp 25kg? Det känns som om jag kommer att vara där inom kort *suck*!

Nästan fullgången. Gick över med båda rätt länge.
 
Sv: skriiiiiiiii

70 kg till 172 cm är knappast fet. Jag är 157 cm lång och har målvikt på 55 kg, det blir ju ungefär som dina proportioner, och då kommer jag vara normalviktig på gränsen mot smal (enligt omgivningen i alla fall).

Kanske din kropp äntligen får det den behöver för att landa på normalvikt för att orka med graviditeten och det som komma skall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: ryujaneiro
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp