Skrikande marskatt

Q

Quietude

Har en 8 månader gammal katthona hemma som nu under mars månad till och från har gått och skrikit och jamat oavbrutet. Antar att hon blivit könsmogen..
Men vad kan jag göra åt detta?
Måste ha henne instängd i vardagsrummet om nätterna för att ha en chans att få sova. Den andra katthonan (lika gammal) låter inte mer än vanligt, vilket inte är mycket.
Borde kanske sterilisera henne, men har läst någonstans att man bör vänta tills de är minst ett år. Och p-piller är "farliga" i längden..
 
Kastrera! Det är bara påfrestande för katten att gå omkring sådär, och ju mer hormoner som hinner pumpas runt i kroppen, desto större risk för problem som juvercancer osv. Kastrerar gör man från det att katten är stor nog att sövas utan större risk, vissa veterinärer har som krav att katten ska löpa först, men det gör ju uppenbarligen din.
 
hehe, tror du mitt kattskrälle till hanne oxå slutar gnälla och skrika om man kastrerar honom!!?? :crazy:
 
Det kan han nog sakert gora. Skadar ju inte att prova ;) Skrivet av Sarah som ar sur pa nya grannarna som nu slappt ut sina tva okastrerade hankatter som sitter utanfor och forsoker komma at min lill hona sa att jag maste passa henne hela tiden nar hon ar ute (i tradgard alt i lina). :mad:

lagger in en egen fraga har;
Phoebe ar nu drygt nio manader och har lopt sen januari :crazy: Hennes bror kastrerades da for att inte riskera nagra olyckor, men veterinaren vill inte kastrera honor forrns dom ar ett ar :( Pojkvannen haller pa att bli tokig nar hon springer runt och skriker nar han forsoker sova och katten far inte heller nan ro och ser ut som ett skellet med pals :crazy:
Hon loper ca varannan vecka och det kan bli ratt jobbigt,for oss alla, att klara i tre manader till, nan som har nat tips? Ska jag tvinga dom att gora en operation som dom inte vill an eller aka lite langre for att hitta nan annan veterinar som inte tycker det ar for tidigt?? :confused:
 
ok de e ju inte kul... men vi ska nog kastrera honom.. nu ska vi snart flytta till lägenhet me trädgård o då kan han ju börja gå ut..
 
Håller fullkomligt med föregående skribent! Har själv kört en löpande hona till parning idag.Spännande att kanske gå "i väntans tider" igen!
 
"Min" veterinär kastrerar katter från 6 månaders ålder, både honor och hanar. Det har inte varit nåt problem nån gång, vad jag vet.
 
har idag på morgonen lämnat in min 10-månaders hona till kastrering, hon löpte för en månads sen, en gång och aldrig mer :)
de ville gärna att honorna har löpt en gång innan kastrering men hankatterna tar de från 6 månaders ålder vilket jag gjorde med min
 
Jag vet inte riktigt varfor dom inte vill ta dom forrens dom ar ett ar, det var nat med storre risk for sjukdomar men jag kommer inte ihag vilka. :(Dom i grann byn ville inte heller gora det men jag ska forsoka overtala dom har i byn att gora det iaf, vill helst slippa att behova aka buss med kattkraken.
 
ehh...... varanna vecka? det v erkar vara något som inte stämmer
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: Niceperson
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 735
Senast: Mirre
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Fille
·
G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 291
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp