Skriptfel.

åke

Trådstartare
Vad är det? Nr jag skall klicka upp MSN så kommer det upp en varningsruta.
Det står bla. vill du fortsätta köra skript på denna sida? Och så ruta för ja och en för nej.
Vad betyder detta?
 
Sv: Skriptfel.

Jag fick med upp den sidan. när jag sökte. Tyvärr så kvarstår felet. Men vad betyder själva ordet skript?
Det är nog dax att lämna in dotorn för service tror jag.
 
Sv: Skriptfel.

Saxat från Lexin
Översättning av: script

Engelskt uppslagsord
script

Svensk översättning
manuskript, manus (substantiv)

Engelskt uppslagsord
script (vanligen i singular)

Svensk översättning
skriftligt examensprov, skrivning {brittisk engelska} (substantiv)

Engelskt uppslagsord
script

Svensk översättning
skrivstil {formellt} (substantiv)

Engelskt uppslagsord
script

Svensk översättning
skrivtecken (substantiv)

Svenskt uppslagsord
skrift skriften skrifter subst.
återgivande av språk med skrivtecken; handstil (även om sammanhängande följd av skrivtecken)

Engelsk översättning
writing; handwriting, script
 
Sv: Skriptfel.

Jag tror att det i det här fallet är reklamen på msn som buggar för dig. Scriptet i det här fallet är troligen det som gör att bilden i reklamen syns, och när inte scriptet fungerar så syns inte bilden. Och då får man valet att fortsätta köra script, eller inte. Jag brukar klicka ja bara. Sen händer inget mer liksom.

Förklara script.... det är jag dålig på. Men scripten styr i alla fall hur information i tex reklam visas. I vilken ordning bilderna ska synas etc. Det finns massor och åter massor av olika script, som alla styr saker o har inställda regler. Jättesvårt att förklara :crazy:
 
Sv: Skriptfel.

Om script:

I allmänhet (men mer och mer sällan) skrivs program i ett högnivåspråk som sedan översätts till den primitiva representation datorer använder. De översatta programmen (de körbara filerna) blir då beroende av datortypen och operativsystemet, och kan inte köras på en annan sorts dator, utan måste översättas för varje plattform.

Definitionen på ett scriptspråk är inte riktigt klar, men i motsats till det ovanstående så är de oftast interpreterade - de omvandlas inte till datorns språk, utan tolkas som de är av ett program som förstår kommandon i scriptet. T.ex. kan en webbläsare i ett teoretiskt scriptspråk tolka "print $date" som ett kommando för att skriva ut dagens datum, och sålunda infoga datumet i webbsidan. Fördelen med script, mot konventionella program, är att de kan byggas in i t.ex. en webbsida eller användas för att styra en del beteenden i ett större program. Det är kanske den vanligaste definitionen på ett script, ett mindre program som läses av ett större program och styr dess beteende i någon aspekt.

Ett program kan också begränsa vad som kan göras med scriptspråket. Script som laddas hem tillsammans med webbsidor och körs automatiskt av webbläsaren för att ge webbsidan mer funktionalitet får inte ha möjlighet att orsaka skada (t.ex. radera filer på datorn där scriptet körs). Sådant är mycket lättare att begränsa i ett interpreterat språk. Webbläsarens script-tolk kan helt enkelt ignorera eventuellt skadliga kommandon.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 794
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 000
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp