Skritt övningar

Jag provade det också men det var som att han inte ens märkte det.
Så som jag gjorde så var det typ andas ut och sitta tungt och typ som räta upp mig lite extra och bromsa med sitsen. Ungefär som ifall man ska minska galoppen liksom. Men hemåt så hände ingenting alls när jag gjorde så och bortåt så blev det inte halt iallafall utan att jag tog tygel tag.
Det är svårt när dom är taggade! Du kanske kan testa på ridbanan/ridhus och se om det blir nån skillnad?

I övrigt vet jag inte om jag har övningar att tillägga, tycker du fått bra tips! Jag gillar att skritta på långa tyglar off road, det är bra på många sätt för hästarna! Du kan också använda träd att lägga volter runt om du rider i skogen. Om du rider på en grusväg kan du bestämma att vid den stenen är det halt, vid nästa träd är det skänkelvikning fram till huset osv.
 
Hej! Jag undrar om nån har tips om olika skritt övningar som man kan göra. Helst som man kan göra ute på typ grus vägar och stigar! Och som passar för en väldigt pigg ponny som tycker dressyr är lite tråkigt så typ massa halter blir han ganska upp stressad av. Så vill gärna ha lite andra tips också!
Dom sakerna jag har kommit på är halter och rygga och skänkel vikning och såna saker. Och sen rida i backar och på ganska små stigar så han får lyfta lite extra på hovarna liksom. Men sen har jag inga mer som jag har kommit på så ni får gärna tipsa ifall ni har några andra bra skritt övningar som ändå är kul liksom.
Rida med kroppen istället för tyglar, halter, halvhalter, skänkrlvikning, öppna, sluta men framförallt på rakt spår.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: MiniLi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 391
Senast: Fiorano
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
837
Senast: Nepenthe
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 129
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp